معرفی کمپانی ویرپول

کمپانی ویرپول، با فروش ۱۹ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۱، ۶۸۰۰۰ کارمند و ۶۶ مرکز تولید و تحقیقات تکنولوژی در تمام دنیا، فروشنده و تولید کننده برتر عرصه لوازم خانگی اصلی در دنیا محسوب می شود. شرکت برندهای Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul, Bauknecht و سایر برندهای معروف را، به تقریبا اکثر کشور های دنیا عرضه می نماید.

اصول اخلاقی درست کسب و کار
در ابتدا ویرپول، آغاز اوج گیرانه ای نداشت، و در همان آغاز این کسب و کار خانوادگی با شکست رو به رو شد. در سال ۱۹۰۸ Lou Upton سرمایه خود را برای ساخت و تولید وسایل خانگی به کار گرفت.ولی زمانیکه شرکت کوچک مشارکتی نتوانست به اهداف خود جامه عمل بپوشاند، منحل گشت .اُپتون حق ثبت ماشین لباسشویی دستی را که متصور بود می تواند الکترونیکی شود بعد از ورشکستگی شرکت به عنوان تنها سرمایه بازگشتی خود، انتخاب کرد.

تاریخچه لوازم خانگی Whirlpoolپس از آن لوییس اپتون با ایده های خلاق و حق ثبت ماشین لباسشویی به میشیگان آمد و به همراه عموی خود شرکت جدیدی ثبت نمود. پس از تولید اولین ماشین لباسشویی در سال ۱۹۱۱ ، طولی نکشید که شرکت اولین سفارش ۱۰۰ تایی از این محصول را دریافت کرد. و البته به همان سرعت نیز مشخص گردید که چرخ دنده های چدنی استفاده شده در ماشین لباسشویی در هیچ یک از محصولات به درستی کار نمی کند. اپتون مجبور به تعویض قطعات معیوب همه کالاهای فروخته شده با جنس آهنی آن شد. مشتریان که تحت تاثیر اخلاق کسب و کار شرکت تازه تاسیس شده قرار گرفته بودند، سفارش خود را به میزان دوبرابر افزایش دادند.با افزایش تقاضای مشتریان و در راستای برآورد نیازهای آنان ماشین لباسشویی اپتون به رشد خود ادامه داد. شرکت اپتون در سال ۱۹۲۹ در یک اقدام هوشمندانه برای افزایش تنوع محصولات، با شرکتی به نام Nineteen Hundred Washer از نیویورک ادغام و با نام جدید سده نوزدهم وارد بازار شد. او با این کار توانست باوجود رکود شدید حاکم بر بازار در دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ بازار فروش پر رونقی کسب کند.همزمان با فروش بالای محصولات، شرکت برای حفظ بازار و افزایش رضایت مشتریان به آزمایش برروی محصولات جدید و تولید تکنولوژی های خلاقانه و مهندسی قوی تر ادامه داد.
ویرپول در دهه چهل و پنجاه میلادی
جنگ جهانی دوم منجر به توقف تولید ماشین لباسشویی گردید، و کارخانه برای تولید قطعات P-40 Warhawk هواپیماها و تجهیزات نظامی تغییر کاربری داد. بیشتر از دو میلیون قطعه از تجهیزات نظامی مانند: پروانه هواپیما، بالهای عقب هواپیماهای جنگنده، فرمان های هیدرولیکی، قطعات کاربراتور، پمپ، چرخ دنده در این دوره زمانی در کارخانه اُپتون تولید شد.

با پایان جنگ جهانی دوم در تابستان سال ۱۹۴۵ شرکت مجددا اقدام به تولید ماشین لباسشویی نمود، در آن زمان پیش بینی میشد درخواست ماشین لباسشویی به دو برابر میزان سال ۱۹۴۱ افزایش یابد. و این آغازی برای یک دوره رشد انفجاری بود که شرکت را از یک کارخانه کوچک تولیدکننده ماشین لباسشویی و اتو به یک کارخانه بزرگ تولید کننده لوازم خانگی اصلی شامل لباسشویی تمام اتوماتیک و خشک کننده تمام الکتریک تبدیل می نمود .

در سال ۱۹۴۹ شرکت نام خود را به Whirlpool تغییر داد، تا نام آن به آسانی در اذهان مردم شکل گیرد و به شناسانده شدن برند کمک نماید. پس از تغییر نام و ایجاد یک برند انحصاری، شرکت به فروشی معادل ۴۸ میلیون دلار دست یافت و سود سالیانه ۳ میلیون دلار کسب نمود. در سال های اولیه پس از جنگ جهانی رشد صنعت بسیار بالا بود و همین امر موجب شد شرکت تصمیم به گسترش محصولات خود بگیرد و در این راستا به شرکت یخچال ساز Seeger پیشنهاد همکاری نمود. با افزایش تولید و تنوع در محصولات، شرکت در جستجوی بازاراهای جدید در اواخر دهه پنجاه اولین گام خود را در بازارهای خارج از آمریکا با شرکت در بازار مشارکتی برزیل برداشت.

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج