دلیل یک سره کار کردن یخچال

شاید برایتان نیز اتفاق افتاده است که یخچال یکسره کار می کند و خاموش نمی شود. این مورد شاید شما را نگران کند که البته همین طور می باشد. در زیر به بررسی دلایل بروز این مشکل پرداخته ایم.

دلایل یکسره کار کردن یخچال فریزر
کمپرسور یخچال ایراد دارد.
ترموستات یخچال معیوب می باشد.
گاز یخچال مشکل دارد.
قطعات دیفراست مشکل دارند.
کمپرسور یخچال چگونه سبب یکسره کار کردن یخچال میشود؟

دقت کنید که کمپرسور یا موتور یخچال قلب تپنده یخچال می باشد. کمپرسور گاز یخچال را طی فرآیندی به سرما تبدیل می نماید. اگر کمپرسور نتواند سرمای لازمه را تولید کند، ترموستات یا اتومات کننده جریان برق دمای مورد نظر را از سنسور خود دریافت نمی کند. در نتیجه برق کمپرسور را قطع نمی کند و سبب می شود یخچال یکسره کار نماید.


دلیل دیگر این است که کمپرسور یا موتور اهم(جریان برق) زیادی به طرف خود می کشد و این سبب می شود که یخچال یکسره کار کند. متوجه شدن ایراد داشتن کمپرسور فقط توسط تکنیسین تعمیر یخچال فریزر انجام می گیرد. پس از اطمینان از وجود مشکل در کمپرسور، باید کمپرسور را تعویض کنید. چون تعمیر آن به صرفه نیست و هیچ اطمینانی از مدت زمانی که سالم کار کند وجود ندارد.

ترموستات یخچال چگونه باعث یکسره کار کردن یخچال می شود؟
ترموستات چیست و در کجای یخچال قرار دارد؟

ترموستات یخچال قطعه ای مکانیکی می باشد که دمای داخل یخچال را طبق درجه ای خاص تنظیم می نماید. هر وقت که بخواهیم دمای یخچال را کم یا زیاد کنیم باید از درچه چرخان ترموستات استفاده کنیم. البته در یخچال های جدید ترموستات وجود ندارد و به صورت دیجیتالی و هوشمند توسط سنسورهای خاص تنظیم می شود.

زمانی که سنسور ترموستات دمای مناسب را تشخیص دهد، برق کمپرسور را قطع می کند. در این صورت یخچال خاموش می شود.(البته از نظر سرماسازی و نه از مورد برق کلی). حالا اگر مشکلی برای ترموستات پیش آید که دمای یخچال را نتواند تشخیص دهد، دستور قطع برق را به کمپرسور نمی دهد و نتیجه آن یکسره کار کردن یخچال می باشد.


گاز یخچال و یکسره کار کردن یخچال
گاز یخچال یکی از علت های رایج یکسره کار کردن یخچال فریزرها و ساید بای سایدها می باشد. اگر یخچال نشتی گاز داشته باشد یا گاز یخچال به مرور زمان کم شده باشد باعث می شود تا کمپرسور یخچال نتواند طی فرآیند خنک سازی، دمای تنظیم شده را به یخچال بدهد.

در این صورت یخچال به صورت یکسره کار میکند. در صورتی که یخچال طول عمر بالای 10 سال داشته باشد احتمال اینکه مشکل از گاز دستگاه باشد بسیار بالا می باشد. در این حالت با شارژ گاز یخچال مشکل برطرف می شود.

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج