علت یکسره کار کردن یخچال چیست؟

چرا یخچال دائما و بدون استراحت کار میکند؟ یخچال مداوم روشن بوده است. از جمله سوالاتی است که شاید برای شما پیش آمده باشد. امروز می خواهیم علت این مشکل را برای شما به صورت کامل توضیح دهیم تا مشکل شما برطرف بشود.

شاید برایتان نیز روی داده باشد که یخچال یکسره کار می کند و خاموش نمی شود. این مورد ممکن است شما را نگران کند. که البته همین طور می باشد. دلایل بروز این مشکل در زیر ذکر شده است.


دلایل یکسره کار کردن یخچال فریزر:

کمپرسور یخچال ایراد دارد.
ترموستات یخچال معیوب است.
گاز یخچال مشکل دارد.
قطعات دیفراست مشکل دارند.

کمپرسور یخچال چگونه باعث یکسره کار کردن یخچال می شود؟

دوستان عزیز توجه کنید که کمپرسور یا موتور یخچال قلب تپنده یخچال می باشد. کمپرسور گاز یخچال را طی فرآیندی به سرما تبدیل می نماید. اگر کمپرسور نتواند سرمای لازمه را تولید کند، ترموستات یا اتومات کننده جریان برق دمای مورد نظر را از سنسور خود دریافت نمی کند. در نتیجه برق کمپرسور را قطع نمی کند و باعث می شود یخچال یکسره کار کند.

دلیل دوم این می باشد که کمپرسور یا موتور اهم(جریان برق) زیادی به طرف خود می کشد و این باعث می شود که یخچال یکسره کار کند. متوجه شدن ایراد داشتن کمپرسور فقط توسط تکنیسین تعمیر یخچال فریزر انجام می گیرد. پس از اطمینان از وجود مشکل در کمپرسور، باید کمپرسور را تعویض کنید. چون تعمیر آن به صرفه نیست و هیچ اطمینانی از مدت زمانی که سالم کار کند وجود ندارد.

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج