چرا غذا زمان زیادی برای پختن احتیاج دارد؟

در صورتی که فهمیدید که غذا زمان زیادی برای پختن احتیاج دارد یا نپخته از فر بیرون می‌آید، ممکن است فر به دمای مورد نظر نمی‌رسد. چند دلیل برای این مشکل هستند.

علت:‌ اگر سنسور دمای داخل فر چنان که انتظار می‌رود کار نکند، سبب می‌شود که فر تا دمای مورد نظر گرم نشود. این از یک سنسور دمای معیوب یا سنسور دمایی که به دیواره‌ی فر متصل شده شاید اتفاق بیفتد.


روش تعمیر:‌ اطمینان پیدا کنید که سنسور دمایی با دیواره در تماس نیست، که این در دقت اندازه‌گیری صحیح تأثیر خواهد گذاشت. اگر این‌طور بود، آن را جابجا کنید تا تماسی نداشته باشد. اگر باز هم گرم کردن بازهم درست نبود، می‌توانید با یک اهم‌متر سنسور را بررسی کنید که کار می‌کند. مقاومت سنسور باید با افزایش دمای داخلی فر زیاد شود. مانند المنت گرمای یا جرقه‌زن گاز، خودتان می‌توانید سنسور را به آسانی تعویض کنید، ففط لازم است  که سنسور جدیدی را خریداری کنید.

دلیل: اگر بازهم گرما کردن تا دمای صحیح انجام نمی‌شود و شما المنت‌های گرمایی، جرقه‌زن گاز و سنسور دما را بررسی یا تعویض کرده‌اید، شاید احتیاج به کالیبره کردن باشد.

تعمیر: برای امتحان دقت فر، چیزی احتیاج دارید یک دماسنج مخصوص فر است. فر را تا دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) گرم کنید و دما را بعد از ۲۰ دقیقه و هر ۲۰ دقیقه تا یک ساعت و نیم یا دو ساعت بخوانید. مجموع دماهای خوانده شده را به تعداد دفعات تقسیم کنید و ببینید که این میانگین چقدر ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد نزدیک است. از این طریق می‌فهمید که چقدر باید درجه حرارت فر را تنظیم کنیم.

Comments

Popular posts from this blog

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

درب پشت جاروبرقی

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج