چرا ماکروفر صدا و جرقه دارد؟

ماکروفر یکی از خطرناک ترین لوازم ما بین بقیه لوازم خانگی میباشد که کوچکترین خرابی در آن را نباید بدون دانش و تخصص تعمیر نمود. تعمیرات ماکروویو کاملا اختصاصی می باشد و با توجه به مارک دستگاه بایستی به نمایندگی های مجاز آن مراجعه فرمایید. در نتیجه بررسی علل سر و صدای زیاد مایکروفر و جرقه زدن آن را دلیل بر مسلط شدن برای تعمیرات دستگاه تلقی نکنید. موارد ذکر شده در این مطلب جهت آشنایی با مشکلات موجود در دستگاه می باشد و فقط اشخاص حرفه ای می توانند نسبت به تعمیرات اقدام نمایند. برند میدیا یکی از برند های مطرح ماکروفر است که یکی از مشکل اصلی آن جرقه و سر و صدا است. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر ماکروفر میدیا همراه ما باشید تا به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم.

جرقه زدن مایکروفر

در صورتی که تجربه استفاده از مایکروفر را داشته باشید، حتما فهمیده اید که چرخش سینی غذا گرم کن و آغاز به کار مایکروویو بی صدا می باشد و در برخی از موارد صدای بسیار ضعیفی دارد. در برخی از مواقع شاید این صدا بلندتر از حد معمول باشد و این نشانه خراب شدن برخی از قطعات داخلی آن می باشد که عبارتند از:

خراب شدن مگنترون مایکروویو

یکی از گزینه هایی که میتوان به عنوان دلیل سر و صدای زیاد مایکروویو در نظر داشت، خراب شدن مگنترون هست. مگنترون که نقش بسیار مهمی در تولید حرارت و گرم شدن فضای داخلی دستگاه را بر عهده دارد. مغناطیس تولید شده توسط مگنترون دارای طول موج کمی می باشد و به همین جهت در وضعیت عادی صدایی از آن به گوش نخواهد رسید. با خراب شدن مگنترون طول موج افزایش پیدا می کند و در نهایت منجر به پخش صدا از داخل دستگاه میشود.

مساله بسیار مهم در تعمیر و یا تعویض مگنترون وجود ولتاژ بالا در خازن هست که خیلی خطرناک می باشد. دین جهت باید این کار را به افراد حرفه ای در این زمینه بسپارید تا ابتدا ولتاژ را تخلیه و سپس نسبت به تعمیر و تعویض قطعه اقدام نمایند.

عیب یابی دیود مایکروفر

دیود ولتاژ بالا یکی دیگر از قطعاتی می باشد که خراب و معیوب شدن آن می تواند به عنوان یکی از دلایل سر و صدای مایکروفر شناخته شود. در بسیاری از مواقع علت اصلی مشکل خرابی دیود می باشد و بهتر است در اولین گام این قطعه را بررسی کنید.

فن خارجی ماکروفر 

گاهی اوقات و بعد از استفاده پیاپی از مایکروویو فن خارجی دارای مشکل میشود و همین می تواند علت سر و صدای زیاد دستگاه باشد. برای تست فن خارجی بهتر است فن را از دستگاه جدا کنید و چرخش تیغه ها را بررسی کنید. اگر چرخش آنها به سختی انجام میشود می توانید به این نتیجه برسید که فن خراب شده است. برای رفع علت سر و صدای زیاد ماکروفر بهتر است فن را تعمیر و یا تعویض نمایید.

خراب بودن موتور کوپلینگ ماکروفر

از دیگر دلایل سر و صدای ماکروفر می توان به خراب شدن موتور کوپلینگ اشاره نمود. در سیستم داخلی مایکروویو موتور کوپلینگ تعبیه شده است که بعد از چرخش انرژی و حرارت را به بخش های مختلف پراکنده می کند. اگر چرخش این موتور با مشکل مواجه شود، در نهایت باعث میشود تا سر و صدا از دستگاه به گوش برسد. تعمیر و تعویض موتور کوپلینگ از دیگر تعمیرات تخصصی می باشد که باید به افراد حرفه ای در تعمیر مایکروویو دوو و غیره و با توجه به برند دستگاه بسپارید.

معیوب بودن فن های تهویه مایکروفر

علت سر و صدای ماکروفر را می توان در خراب بودن یاتاقان های فن تهویه جستجو کرد. قبل از بررسی سایر قطعات مهم داخلی بهتر است فن ها بررسی و در صورت نیاز تعمیر و یا تعویض گردند.

دلیل جرقه زدن ماکروفر

از دیگر مشکلات رایجی که افراد زیادی با آن مواجه هستند، جرقه زدن مایکروفر می باشد که دلایل زیادی دارد و نمی توان بروز این مشکل را به خراب شدن تنها یک قطعه نسبت داد. از جمله دلایل جرقه زدن مایکروویو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

وجود فلز در ماکروفر

در خیلی از مواقع علت جرقه زدن مایکروفر خراب شدن قطعات داخلی نمی باشد، بلکه جنس ظروفی است که در داخل دستگاه قرار گرفته اند. قرار دادن ظروف فلزی و یا تکه های فلز چسبیده به ظرف باعث میشوند تا جرقه های زیادی در داخل مایکروفر ایجاد شوند. برای جلوگیری از این مشکل به هیچ عنوان نباید ظروف فلزی و روکش های آلومینیومی را به داخل مایکروفر وارد نمود.

در این مقاله پیرامون علل سر و صدا مایکروفر صحبت داشتیم. در ادامه می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت نمایندگی تعمیرات مایکروفر در تهران مراجعه فرمایید.

Comments

Popular posts from this blog

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

درب پشت جاروبرقی

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج