بررسی مشکلات مهم مایکروویو و سولاردم

مایکروویو و سولاردم دو وسیله برقی تقریبا مشابه به یکدیگر بوده و دارای تفاوت‌های اندکی هستند. هر دو برای پخت غذا و گرم کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از اصلی ترین تفاوت‌های بین آن‌ها وجود اشعه WAVE در مایکروویو است. در سولاردم به جای این اشعه از انرژی نوری برای پخت غذا استفاده می‌شود.

چرا سولاردم غذا را گرم نمی‌کند؟

اولین و رایج ترین مشکل در رابطه با مایکروویو و سولاردم گرم نکردن غذا با وجود کار کردن آن هاست. دلایل متعددی موجب بروز این مشکل می‌شود:


دیود خراب شده است. در این صورت ولتاژ مورد نظر توسط سولاردم و مایکروویو دریافت نمی‌شود. در نتیجه غذا به خوبی گرم نخواهد شد. برای حل این مشکل دیود باید تعویض گردد.

خراب شدن سوئیچ درب سولاردم یا مایکروویو که باید تعویض گردد.

حجم غذا زیاد است. بهتر است از حجم غذای مورد نظر کم کنید.

کثیف بودن فضای داخلی موجب عدم انتقال حرارت در محفظه می‌شود. بنابراین فضای داخلی را تمیز کنید تا مشکل برطرف گردد.

اگر غذای شما بیش از حد چرب باشد، زمان بیشتری برای گرم شدن نیاز دارد. بنابراین اندکی بیشتر صبر کنید. در صورت گرم نشدن با تعمیرکار تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیرات فیلیپس در شرق تهران

چرا سینی سولاردم و مایکروویو نمی‌چرخد؟

دو دلیل برای نچرخیدن سینی سولاردم وجود دارد. اولین دلیل کثیف شدن سینی و محفظه داخلی است. این بخش باید از چربی و یا ذرات غذا به طور کامل پاکسازی شود. دلیل دوم خراب بودن قطعه شفت است. اگر با قرار دادن ظرفی سنگین سینی نچرخد، شفت باید تعویض گردد.


چرا سولاردم روشن نمی‌شود؟

اگر سولاردم یا مایکروویو شما روشن نمی‌شود، احتمالا اتصالات برق به آن قطع شده است. از سالم بودن پریز برق و دو شاخه اطمینان حاصل کنید. از طرفی جهت اتصال مایکروویو و سولاردم به جریان برق، باید مستقیما دو شاخه را به پریز متصل کنید. برای این منظور از سه راهی استفاده نکنید.

دلیل دوم فعال بودن قفل کودک است. برای بررسی آن یکی از کلید‌های صفحه نمایش را فشار دهید. در صورت نمایش حرف L متوجه می‌شوید قفل کودک فعال است. جهت خروج سولاردم از قفل کودک دکمه stop/clearرا به مدت 5 ثانیه فشار دهید تا از حالت قفل خارج شود.

چرا سولاردم صدای زیادی تولید می‌کند؟

در صورتی که سینی، ریل و یا شفت به درستی داخل محفظه قرار نگرفته باشد، هنگام کار صدای زیادی از سولاردم یا مایکروویو تولید می‌شود. با بررسی کردن این بخش‌ها و جاسازی صحیح، مشکل را برطرف نمایید.

کثیف بودن ریل سینی نیز یکی از علل صدای زیاد در این وسیله است. آن را تمیز کنید.

از قرار دادن ظروف سنگین بر روی سینی مایکروویو و سولاردم خودداری کنید.

Comments

Popular posts from this blog

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

درب پشت جاروبرقی

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج