بررسی قدرت مکش جاروبرقی

 اغلب افراد وقتی اسم نظافت به گوششان می خورد، به یاد شیوه های سنتی نظافت می افتند. در حالیکه رشد و گسترش واحد ها صنعتی و پیشرفت علم باعث تولید دستگاه نظافتی مکانیزه شده که جایگزین بسیار خوبی برای روش ها و ابزار های سنتی هستند. جاروبرقی صنعتی یکی از این تجهیزات نظافتی می باشد که برای جمع آوری سریع و موثر آلودگی ها از روی سطوح کاربرد دارد. سیستم فیلتراسیون مناسب، موتور پر قدرت و برخورداری از قدرت مکش بالا از ویژگی های مهم یک جاروی صنعتی به حساب می آید. در این مقاله مفهوم قدرت مکش جاروبرقی و میزان تاثیر آن بر روی کارآیی دستگاه تشریح می شود.

تعمیرات جاروبرقی پارس خزر در شمال تهران

پارامتر های مهم در کیفیت نظافت با جاروبرقی

جاروبرقی ها در مدل های متنوعی طراحی شده اما همگی دارای یک عملکرد کلی یکسان هستند. موتور پر قدرت از فاکتور مهم این دستگاه است که انتخاب مناسب آن ارتقای کیفیت نظافت را به همراه دارد. قدرت مکش جارو برقی نیز بایستی در حد قابل قبولی باشد تا عملیات مکش راحت تر صورت گیرد. همچنین کیفیت نظافت با جارو برقی به سیستم فیلتراسیون مرتبط است. یک فیلتر مناسب با قدرت جذب بالا از بازگشت ذرات ریز به محیط جلوگیری می نماید و در عین حال بهداشت و تمیزی را در محیط فراهم می آورد.

قدرت مکش جارو برقی صنعتی


تفاوت توان مصرفی با قدرت مکش    

وقتی صحبت از قدرت مکش جاروبرقی به میان می آید تصور عموم بر این است که هر چه این قدرت بالاتر باشد میزان توان مصرفی بالاتر خواهد بود بنابراین چنین انتخابی را به صرفه ندانسته و به دنبال نمونه های دیگر می روند. در حالی که باید گفت چنین برداشتی کاملا غلط بوده و بهتر است قدرت مکش جاروبرقی را متناسب با محیط مورد استفاده انتخاب کنید. برای تمیز دادن این دو مفهوم از یکدیگر باید گفت: توان مصرفی مربوط به مصرف برق موتور و قدرت مکش مربوط به توانایی در مکش آلودگی ها از دور می باشد. بنابراین اگر به دنبال جاروبرقی هستید که از لحاظ مصرف انرژی برای شما به صرفه باشد و هزینه ها را کاهش دهد باید توان مصرفی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و از خرید دستگاهی که قدرت مکش پایین تری دارد خودداری کنید. اگر قدرت مکش جاروبرقی انتخابی متناسب با محیط مورد استفاده نباشد علاوه بر این که کارایی لازم در نظافت محیط را نخواهد داشت بلکه هزینه های مصرفی را هم افزایش خواهد داد.


تعریف قدرت مکش جاروبرقی

با توجه به مطالب گفته شده می توان به اهمیت قدرت مکش جاروبرقی پی برد و آن را از معیار های مهم انتخاب جاروی برقی دانست. قدرت مکش به معنای توانایی ایجاد خلا در دستگاه برای جمع آوری انواع آلودگی ها می باشد. هر چه قدرت مکش بیشتر باشد توانایی دستگاه در نظافت سطوح و جمع کردن خاک و غبار از فواصل دور بیشتر خواهد بود. توجه به این نکته ضروری است که نباید قدرت مکش و سرعت مکش را با هم برابر دانست. در برخی محیط های صنعتی که انواع آلاینده های سخت موجود می باشد باید به این نکته توجه کرد که قدرت مکش جارو برقی بالا باشد تا از پس جمع آوری این گونه آلاینده ها برآیند.

قدرت جارو برقی در مکش آلودگی ها


ارتباط بین قدرت و سرعت مکش

سرعت و قدرت مکش جارو برقی دو تعریف جداگانه از عملکرد این دستگاه هستند که البته ارتباطی نیز با یکدیگر دارند. همان طور که می دانید سرعت مکش ، سرعت حجم هوای منتشر شده در محیط می باشد. بنابراین با ارائه این تعریف و مقایسه آن با تعریف قدرت مکش می توان گفت هر چه قدرت مکش جارو برقی بالاتر باشد سرعت مکش پایین تر خواهد بود. در واقع این دو موضوع را باید در ارتباط معکوس با یکدیگر دانست. بنابراین برای انتخاب دستگاه مناسب که کارایی لازم را در ارتباط با نظافت محیط داشته باشد معیار قرار دادن سرعت و قدرت مکش جاروبرقی بهتر از معیار قرار دادن وات آن می باشد. این نکته را در نظر بگیرید که همه چیز در انتخاب جاروبرقی های مناسب صرفه اقتصادی نمی باشد و باید معیار های دیگر را نیز در نظر گرفت.

Comments

Popular posts from this blog

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

درب پشت جاروبرقی

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج