نکات مهم برای انتخاب ماشین لباسشویی

1-قیمت ماشین لباسشویی

بودجه ای که برای خرید ماشین لباسشویی در اختیار دارید مهم ترین فاکتو برای انتخاب مدل مناسب است و اگر دقیقا مشخص باشد، انتخاب را برای شما راحت تر و سریع تر می کند. اگرچه خرید ماشین لباسشویی می توانند بیش از 15.000.000 تومان هم هزینه بردار باشد. اما تحقیقات ما نشان داده است که که شما می توانید یک ماشین لباسشویی خوب با نصف این قیمت و کمتر از آن هم بگیرید.

خدمات تعمیر ماشین لباسشویی دوو

2-ظرفیت ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بر اساس ظرفیت : اندازه ماشین لباسشویی ها از 5kg تا 12kg متفاوت است. این ایده خوبی است که شما یک دستگاه ماشین لباسشویی بخرید که برای پر کردن آن مشکل نداشته باشید و مجبور نباشید برای پر کردن آن به سختی تلاش کنید. حداکثر ظرفیت معمولا تنها به برنامه ای برای لباس های نخی اشاره دارد و برای دیگر برنامه ها حداکثر ظرفیت متفاوت خواهد بود.


یک ماشین لباسشویی با ظرفیت 5kg که به اندازه کافی بزرگ و مناسب برای یک خانواده دو نفره است برای 10 تی شرت نخی مردانه فضا دارد. توجه داشته باشید که همیشه هرچقدر ماشین لباسشویی بزرگ تر باشد بهتر نیست. وقتی که شما استوانه ماشین لباسشویی را در حد تنظیم هر برنامه پر کنید، ماشین لباسشویی به بهترین نحو کارش را انجام می دهد. توجه کنید پس هیچ وقت لباسشویی را کامل پر نکنید.


راهنمای خرید ماشین لباسشویی بر اساس ظرفیت


یک کیلو از لباس شامل چه چیزهایی می شود؟

ما در راهنمای خرید ماشین لباسشویی اندازه های مناسب بر اساس تعداد افراد را بیان می کنیم که این اندازه ها می تواند در خرید لباسشویی مناسب به شما کمک کنند. یک کیلو لباس می تواند شامل 4 پیراهن مردانه و یا یک جفت شلوار جین و پیراهن یا یک حوله حمام و 3 عدد حوله دستی کوچک باشد. بیشتر خانواده های با اندازه متوسط یک ماشین لباسشویی با ظرفیت 7kg کیلوگرم را می گیرند که کاملا مناسب هم هست و فضای کافی و مناسب برای شستن 22 پیراهن نخی مردانه در هر بار را دارد. در یک بار معمولی تر ممکن است شامل 2 جفت شلوار جین مردانه ، 3جفت شلوار جین کودکان ، 4پیراهن مردانه ، دو حوله حمام ، 3 حوله کوچک و دو روبالشی است.


مطلب پیشنهادی»  نحوه تراز کردن صحیح ماشین لباسشویی

3-فضای شما برای قرار دادن لباسشویی

قبل از خرید، به فضایی که برای قرار دادن لباسشویی در اختیار دارید توجه کنید. هرچقدر ظرفیت لباسشویی بیشتر باشد، اندازه ان هم بزرگتر است. نوع ماشین لباسشویی هم در اندازه ان تاثیر دارد. به این صورت که مدل های درب از بالا بزرگتر از مدل های درب از جلو هستند و مدل های درب از جلو خیلی جمع و جور هستند و برای فضاهای کوچک مناسب تر هستند. بیشتر ماشین های لباسشویی، عرض 60 و ارتفاع 85 دارند پس قبل از خرید فضای خود را بررسی کنید.


4-سرعت ماشین لباسشویی

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بر اساس دور موتور لباسشویی : حداکثر سرعت چرخش از 1000rpm تا 1800rpm متفاوت است. سرعت چرخش سریع تر می تواند پر سرو صدا تر باشد. سرعت چرخش سریع می تواند به هزینه دستگاه اضافه کند. سرعت چرخش برای گرفتن آب از لباس‌های شما در پایان برنامه شستشو است. یک ماشین لباسشویی با یک چرخش خوب، آب بیشتری را از لباس های شسته شده می گیرد. و با این کار زمانی که شما نیاز خواهید داشت تا لباس ها را در خشک کن قراردهید یا روی طناب پهن کنید را کاهش می‌دهد.


معمول‌ترین سرعت چرخش یک دستگاه ماشین لباسشویی بین 1200RPM تا 1400RPM است. هزینه خرید یک ماشین لباسشویی با سرعت چرخش بالا تا 1600RPM یا بالاتر نسبت به مدل های با سرعت چرخش پایین تر خیلی بیشتر است. و همچنین سرعت چرخش بالاتر پتانسیل برای سرو صدای بیشتر را دارد که این مطمئنا آزار دهنده است. ممکن است شما فکر کنید که هرچقدر یک ماشین لباسشویی سریع تر باشد در نتیجه بهتر است اما این همیشه درست نیست. 


راهنمای خرید ماشین لباسشویی بر اساس سرعت


هزینه نگهداری و مصرف انرژی یک ماشین لباسشویی چقدر است؟ شما باید به برچسب میزان انرژی مصرفی یک ماشین لباسشویی با ویژگی های خاص توجه کنید تا در مورد هزینه انرژی آن مطلع شوید. هرچقدر مصرف انرژی دستگاه پایین تر باشد قیمتش بیشتر است. آیا ارزش دارد برای یک ماشین لباسشویی با نرخ انرژی +++A هزینه زیادی پرداخت شود؟ اگر از لحاظ بودجه مشکلی نداشته باشید بله ارزش دارد چون در دراز مدت با مصرف انرژی کم، هزینه را برای شما جبران می کند.


انواع ماشین لباسشویی

ما در این راهنمای خرید ماشین لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بودن لباسشویی و انواع ان را بیان می کنیم که می تواند در خرید مدل مناسب به شما کمک کند.


اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک

کار با مدل های اتوماتیک خیلی راحت است و شما فقط کافی است ان را به برق وصل کنید و پودر مخصوص ماشین را داخل محفظه بریزید و ان را روشن کنید. اما در مدل های نیمه اتوماتیک شما باید اب را خودتان داخل ماشین بریزید و اگر از مدل های دوقلو با خشک کن نباشد لباس را هم ابکشی نمی کند و خودتان باید این کار را انجام دهید و در صورتی که از مدل های دوقلو با خشک کن باشد باید لباس ها را بعد از شستشو خارج کرده و با دست در خشک کن قرار دهید. این مدل ها برای افرادی مناسب است که با کمبود اب مواجه هستند چون مدل اتوماتیک برای عملکرد درست باید به شیر اب وصل باشد.


ماشین لباسشویی درب از جلو

مدل های درب از جلو معمول ترین مدل است و بیشتر افراد این مدل را می گیرند و در بازار هم به دلیل تقاضای بیشتر تنوع بیشتری دارند. این مدل همانطور که در تصویر پایین می بینید درب ان از جلو است و پنل کنترل و کلیدها هم در جلو دستگاه قرار دارند. این مدل فضای کمتری اشغال می کند و نسبت به مدل درب از بالا جمع و جورتر است. و از لحاظ مصرف اب و کارایی هم بهتر است. همچنین این مدل چون دربش از جلو است فضای روی ان خالی و قابل استفاده است، همچنین برای قرار گیری زیر کابینت مناسب تر است و مثل مدل درب از بالا لازم نیست فضای بالای ان خالی باشد. در کل لباسشویی درب از جلو از لحاظ مصرف انرژی، کارایی و سرو صدا بهتر است.

ماشین لباسشویی درب از بالا

در لباسشویی درب از بالا، همانطور که در تصویر پایین می بینید ، لباس ها از طریق یک درب از بالای دستگاه در آن قرار داده می شود و برعکس ماشین لباسشویی های درب از جلو هستند. در برخی از این مدل ها پنل کنترل و کلیدها در قسمت بالای دستگاه قرار دارند و در بعضی مدل ها هم در قسمت جلو قرار دارد. این مدل ها کمی باریکتر از مدل های درب از جلو هستند. لباسشویی درب از بالا به فضای بیشتری نیاز دارد. یکی از مزیت های این لباسشویی ها این است که برای قرار دادن لباس نیاز به خم شدن ندارند.


ماشن لباسشویی درب از بالا، دو مدل معمولی و دوقلو دارد. مدل های معمولی دارای ظرفیت کم، سرو صدای زیاد و مصرف انرژی بالا هستند اما ارزان تر هستند. مدل های دوقلو ظرفیت بیشتری (تا 9 کیلو) دارند و در مصرف انرژی کمی بهتر هستند اما فضای زیادی را اشغال می کنند و سرو صدای زیادی هم تولید می کنند.

Comments

Popular posts from this blog

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

درب پشت جاروبرقی

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج