انواع اجاق گاز کدام اند؟

اجاق های خاص طبخ بر اساس نوع سوخت مصرفی دارای سه مدل ، گازی، برقی و ترکیبی از گاز و برق هستند. در ادامه به معرفی هر یک پرداخته شده است.

اجاق با سوخت گاز، این نوع اجاق متداول ترین وسیله طبخ غذا در آشپزخانه است. همانطور که از نامشان پیداست سوخت مصرفی این نوع اجاق، گاز شهری است. شعله اجاق گاز قابل رویت است و تنظیم کردن میزان گرمادهی آن در مقایسه با نوع الکتریکی اجاق بسیار راحت تر است. به دلیل ارزان تر بودن سوخت گاز در مقایسه با برق استفاده از این نوع اجاق مقرون به صرفه است. در مقابل، اجاق‌های برقی صفحه زیباتری دارند و تمیزکردن صفحه اجاق، بسیار راحت تر از نوع مشابه گازی آن است. زیرا اجاق گاز دارای اجزای متعددی است که باید به صورت مجزا نظافت شوند. با این حال تنظیم شعله اجاق‌های برقی به آسانی تنظیم شعله اجاق گازها نیست. مزیت اجاق‌های برقی مجهز به فر در مقایسه با نوع مشابه گازی، پخت یکنواخت و قابل قبول فر برقی است.

بیشتر بخوانید: تعمیر اجاق گاز دوو در تهران

اگر می خواهید هم از مزیت اجاق‌ گازی و هم از پخت دقیق فرهای برقی بهره ببرید پیشنهاد ما انتخاب یک اجاق مجهز به فر با سوخت توام گاز و برق است.

از بهترین مشخصات بهترین اجاق گاز ها می توان به داشتن فر، تعداد شعله‌ها، داشتن تایمر و رنگ بدنه‌ی و ... اشاره کرد. اما اولین نکته برای انتخاب یک اجاق گاز، طراحی آشپزخانه شما می باشد. که با توجه به آن می توان از نظر کاربری اجاق گاز را به سه دسته تقسیم نمود؛ اجاق گاز مبله (فردار یا کابینتی)، اجاق گاز صفحه ای و اجاق گاز رومیزی.

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج