نحوه عملکرد جاروبرقی چیست؟

 وقتی که جاروبرقی را به پريز برق وصل می کنيد و آن را روشن نمایید:

1. الکتريسيته موتور را به کار می اندازد. موتور به فن وصل شده است که دارای پره های زوايه دار (مثل پروانه هواپيما) است.

 

2. همان گونه که پره های فن می چرخد آنها هوا را  به سمت پورت خروجی می برند.

 

3. زمانی که ذرات هوا رو به جلو حرکت میکنند تراکم ذرات (و بنابراين فشار هوا) در جلوی فن بیشتر می شود و در پشت فن کاهش میيابد.

 

کم شدن فشار پشت فن مثل همان افت فشاری میباشد که در پشت نی هنگامی که نوشيدنی را مزه مزه می کنيد رخ می دهد. سطح فشار در سطح پشت فن نسبت به هوای خارج از جاروبرقی (محيط فشار هوا) کاهش می يابد. اين باعث مکش و خلا جزيی درون جاروبرقی می شود. هوای محيط خودش را به طرف جاروبرقی از طريق پورت ورودی هل می دهد چون فشار هوای درون جاروبرقی کمتر از فشار خارج است.


حتما بخوانید: باز کردن موتور جاروبرقی برای تعویض بلبرینگ

 

همانطور که فن دارد حرکت می کند محل عبور جاروبرقی باز باقی می ماند و جريان ثابتی از هوا از طريق پورت ورودی حرکت وارد شده و از پورت خروجی خارج می شود. اما چگونه جريان هوا کثيفی و بقايا را از روی موکت و فرش جمع آوری می کند؟ مبنای کليدی اصطکاک است.

 

اين آلودگی ها و کثيفی ها به کيسه جاروبرقی منتقل می شود ( ممکن است اين کيسه، يک کيسه پارچه ای باشد و يا يک کيسه کاغذی يکبار مصرف که درون يک کيسه پارچه ای قرار دارد).

 

هوای نسبتاً تميز هم از پشت دستگاه خارج می شود. توجه داشته باشيد که هوايی که خارج می شود بسيار گرمتر از هوايی است که داخل می شود زيرا گرمای زائد را از موتور الکتريکی جذب می کند.

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج