بررسی دلایل خرابی هود آشپزخانه

 خرابی هود آشپزخانه یکی از مشکلات جدی به حساب می آید. این دستگاه با عملکرد فوق العاده خود، آشپزخانه را از بوی غذا و بخار تولید شده در اثر پخت غذاها، تخلیه می کند. از این رو وجود آن مخصوصاً در منازل جمع و جور امروزی، بسیار ضروری می باشد. چنانچه با ایراد در عملکرد هود آشپزخانه خود مواجه شدید سریعاً نسبت به عیب یابی و تعمیر آن اقدام کنید. این کار باعث می گردد تا هزینه تعمیر هود به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند. برای این که در نگهداری و تعمیرات این دستگاه، موفق شوید باید با دلایلی که باعث ایجاد خرابی در هود می شوند آشنا شوید. بر همین اساس در این مطلب به معرفی دلایل ایجاد خرابی در هود اشاره خواهیم کرد.

نوسان جریان برق

یکی از دلایل ایجاد خرابی در هود آشپزخانه، نوسانات شدید برق است. چنانچه جریان برق به صورت مدام قطع و وصل شود ولتاژ ارسال شده به هود در حال افزایش و کاهش خواهد بود. این امر باعث می شود تا قطعات دستگاه حین کار دچار خرابی شده و فشار زیادی را متحمل شوند. همین امر در سوختن و نیم سوز شدن موتور دستگاه نقش بسزایی دارد؛ بنابراین برای تعمیرهود آشپزخانه باید این نوسانات را جدی گرفته و درصدد رفع آن باشید.

خرابی یکی از قطعات هود

از دیگر دلایل خرابی هود آشپزخانه می توان به خراب شدن یکی از قطعات و یا شل شدن آنها اشاره کرد. اگر با یکی از علائم زیر در هود آشپزخانه، شامل صدای زیاد، عدم مکش مناسب و ... مواجه شوید مطمئن باشید که یکی از قطعات دستگاه با مشکلی روبرو است. به عنوان مثال، سر و صدای زیاد دستگاه حین کار، نشان دهنده شل شدن یکی از قطعات دستگاه است. این موارد را بررسی کرده و در صورت نیاز با یکی از نمایندگی های مجاز تعمیرات این دستگاه ها تماس گرفته و از آنها کمک بخواهید.

عدم تمیز کردن قطعات هود

در هودهای آشپزخانه، فیلترهایی قرار دارد که باعث جذب آلودگی و رطوبت موجود در هوا به خود می شوند. این فیلترها با عملکرد خود سبب می شند تا بخار و ذرات چربی موجود در هوای آشپزخانه به بیرون منتقل شده و تهویه هوا به خوبی صورت گیرد. نکته مهمی که در استفاده از هود آشپزخانه وجود دارد تعویض و یا تمیز نمودن به موقع این فیلترها می باشد. چنانچه این کار را به موقع انجام ندهید با افت میزان مکش دستگاه و همچنین نم دادن هود مواجه خواهید شد. با تعویض کردن و تمیز نمودن قطعات هود آشپزخانه، از بروز خرابی های گسترده تر جلوگیری کرده و هزینه تعمیر هود را کاهش دهید.

استفاده مداوم از هود

برخی مواقع پیش می آید که هود آشپزخانه را به صورت مداوم روشن می گذارید. این کار باعث تحمیل فشار مضاعف به دستگاه می شود. ممکن است موتور دستگاه در اثر کار کردن مداوم، دچار سوختگی شده و از کار بیافتد. یا این که فن آن دچار شکستگی شود؛ بنابراین توصیه ما این است که از انجام این کار خودداری کنید. در صورتی هم که به دلیل استفاده مدام با خرابی هود آشپزخانه مواجه شدید حتماً آن را به موقع، عیب یابی و تعمیر نمایید. برای این کار می توانید از خدمات نمایندگی های مجاز استفاده کنید.

تشکر از همراهی شما در این مقاله از هوم خانه https://homekhane.com

 

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج