راهنمای خرید فیلتر جاروبرقی

از خدمات ارزنده جاروبرقی، نظافت منزل بدون هیچ چشم داشتی می باشد. گرچه کلیه قطعات تشکیل دهنده جاروبرقی در این عملیات نقش دارند؛ اما فیلترجاروبرقی، جورِ آن را به شکل ویژه ای می کشد. این قطعه با جذب ذرات گرد و غبار و دیگر ذرات معلق در هوا، از انتقال آن به دیگر قطعات به ویژه موتور، جلوگیری می کند. پس از خروج فیلتر دستگاه خواهید دید که چگونه ذرات و آلودگی ها را به خود گرفته است؛ بنابراین پس از هر بار استفاده لازم است فیلتر دستگاه را به خوبی بشویید تا برای سری بعد نیز کارایی خوبی را از خود نشان دهد.

در حالت کلی، طول عمر فیلتر جاروبرقی بین 6 ماه تا 12 ماه می باشد که با توجه به نوع استفاده و شرایط نگهداری، متغیر می باشد. در صورتی که تاریخ انقضای فیلتر جاروبرقی شما فرا رسیده است و قصد خرید    فیلتر جدید را دارید این مقاله که به موضوع راهنمای خرید فیلتر جاروبرقی اشاره دارد شما را راهنمایی می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر، مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

ارتباط تعویض فیلتر جاروبرقی با سلامت افراد

جاروبرقی شما چه از نوع صنعتی و یا خانگی باشد دارای فیلتر است که نقش تعیین کننده ای در افزایش یا کاهش قدرت مکش و در نتیجه عملکرد دستگاه دارد؛ بنابراین لازم است زمان تعویض فیلتر جاروبرقی کارچر را بدانید و هم چنین در انتخاب این فیلتر نیز دقت کافی را داشته باشید. تعویض به موقع فیلتر جاروبرقی، از بروز حساسیت در کودکان و افراد سالمند که مشکلات تنفسی داشته و سیستم ایمنی ضعیفی دارند که ناشی از انتشار ذرات ریز گرد و غبار و آلودگی می باشد جلوگیری می کند. هم چنین مانع از قرار گرفتن ذرات و آلودگی ها بر روی سطوح و دیگر وسایل منزل و یا محیط کار می شود.

با خرید و نصب قطعه جدید فیلتر جاروبرقی کارچر، به تهویه هوا در محیط کمک می کنید و عملکرد جاروبرقی را بهبود می بخشید. این اقدام به این دلیل است که از یک طرف فشار و بار زیادی که پیش از این بر روی موتور دستگاه بود و قدرت مکش را ضعیف کرده بود  به صفر می رساند و از طرفی دیگر، بدون هیچ گونه محدودیتی، با انرژی و قدرت بیشتری فعالیت می کند. البته این نکته را فراموش نکنید که فیلتر جدید نیز نیازمند نظافت است و بعد از هر باز استفاده، مستلزم تمیز کردن و خشک کردن می باشد. البته نظافت فیلتر را با توجه به نکات درج شده در دفترچه راهنما انجام دهید؛ چرا که قابلیت و ویژگی فیلترها با یکدیگر متفاوت است و برای همه فیلترها، امکان شستشو وجود ندارد. به عبارتی، برخی ضد آب هستند و برخی دیگر ضد آب نیستند.

انواع فیلتر جاروبرقی خانگی و صنعتی

امروزه فیلتر جاروبرقی در انواع و اندازه های مختلف موجود می باشد. جاروبرقی های خانگی معمولاً دارای فیلترهای کیسه ای و الکترواستاتیک هستند که قابلیت جذب حدود صد درصد از آلودگی ها را دارند. این فیلتر دو لایه است و ذرات غبار و آلودگی با اندازه ای بیش از 3 میکرون را در دو لایه جذب می کند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از جاروبرقی خانگی برای کارهای پر حجم و بزرگ نظیر جارو کردن محیط کاری و یا فضای بزرگ استفاده نکنید؛ چرا که توان و قابلیت جاروبرقی خانگی، تنها برای مصارف خانگی می باشد. برای نظافت محیط های کاری و فضاهای بزرگ، باید جاروبرقی صنعتی تهیه کنید.

جاروبرقی صنعتی نیز دارای فیلترهای متفاوتی است و در مقایسه با نوع خانگی، فیلترهای متنوعی دارد. فیلترهای ستاره ای، کارتریجی، پاکتی، کیسه ای از جمله انواع فیلتر جاروبرقی صنعتی هستند که توان بالایی در مکش ذرات و آلودگی های محیط های بزرگ و وسیع نظیر فروشگاه، کارخانه، محیط های کاری و ... دارند؛ اما این نکته به این معنا نیست که این فیلترها دائمی هستند و هیچ گاه دچار مشکل نمی شوند، بلکه فیلترهای نوع صنعتی نیز دارای طول عمر مفیدی هستند.

خرید فیلتر جاروبرقی را از مراکز معتبر انجام دهید

فیلتر جاروبرقی کارچر از جمله محصولاتی است که در مراکز معتبر به راحتی قابل دسترسی می باشد و برای خرید، دچار سختی نمی شوید. در صورتی که متوجه کاهش مکش جاروبرقی شدید فیلتر را بررسی کنید. این موضوع یا به دلیل کثیفی بیش از حد فیلتر است و یا خرابی و شکستگی فیلتر. گاهی ممکن است بخشی از قطعه فیلتر، دچار  ترک یا شکستگی شده باشد. این موضوع در عملکرد فیلتر تأثیر گذار است. با یک متخصص و یا تعمیرکار، در این زمینه مشورت کنید. در صورت امکان تعمیر، اجازه دهید که تعمیرکار، مشکلات را بر طرف کند و مجدداً اقدام به نصب در دستگاه نماید؛ اما در صورتی که امکان تعمیر وجود نداشته باشد با هماهنگی همان تعمیرکار، اقدام به خرید فیلتر جاروبرقی کنید.

امروزه به دلیل ارتقاء کسب و کارها و فاصله گیری از روش های سنتی، به راحتی و در هر لحظه ای می توانید اقدام به خرید هر وسیله ای کنید. قطعات یدکی نیز از این موضوع مستثنی نیستند. خرید و فروش اینترنتی، محدودیت زمانی و مکانی را حذف می کند. تصور کنید نیاز به خرید فیلتر جاروبرقی دارید؛ اما نیازی نیست ساعت ها وقت بگذارید و برای خرید، به لوازم قطعات یدکی بروید. پا روی پا بیاندازید و با جستجویی ساده، قطعه مورد نظر خود را خریداری نمایید. سرعت عمل بالا می رود و کلیه خدمات نظیر ضمانت پس از فروش کالا را شامل می شود. البته راهنمای خرید فیلتر جاروبرقی توصیه می کند از مراکز معتبر خریداری نمایید. پیش از خرید، از اصل بودن قطعه اطمینان حاصل کنید. با بررسی و شناسایی بارکد، کد شبنم و نشان استاندارد، قطعه تقلبی از اصلی قابل شناسایی می باشد.  

نتیجه گیری

پیش از خرید فیلتر، راهنمای خرید فیلتر جاروبرقی را در کنار راهنمای دستگاه جاروبرقی خود، چندین بار مورد مطالعه قرار دهید. با این که ممکن است ساعت ها یا روزها برای این کار انرژی و وقت صرف کنید؛ اما در نهایت از خرید خود به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد. یک انتخاب شامل پرداخت هزینه و میزان سازگاری و انطباق جاروبرقی شما با قطعه جدید می باشد. در صورتی که خرید اشتباهی داشته باشید نه تنها پول پرداختی شما عودت داده نمی شود بلکه دستگاه نیز عملکرد درستی از خود نشان نخواهد داد. حتی ممکن است منجر به بروز ایراداتی در قطعات دیگر دستگاه شود. سعی کنید برای خرید خود، ارزش قائل شوید و چه به روش سنتی و چه به روش اینترنتی، از مراکز معتبر و مطمئن خریداری نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید...

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج