نکات ویژه برای خرید یخچال

 وقتی که وارد یک فروشگاه لوازم خانگی جهت خرید یخچال میشوید، با بسیاری از انواع مدل های متنوع مواجه می شوید که کار انتخاب را به شدت مشکل خواهد کرد. البته در این میان کارشناس فروش تلاش دارند شما را راهنمایی سازد ولی باید با توجه به بودجه خود گزینه ای خریداری کنید.  پس اگر شما هم جزو آن دسته از مصرف کنندگان هستید که قصد خرید یخچال فریزر را دارید و برای این آخر هفته خودتان برنامه ریزی کرده اید تا به سه راه امین حضور یا مراکز خرید شهرستان های محل اقامت خودتان سری بزنید، کمی تامل فرمایید  و قبل از این که راهی شوید این مطلب را مطالعه نمایید.

چند مورد برای خرید یخچال وجود دارد که باید به آنها دقت کنید:

  • مشخص نمودن بودجه
  • متناسب با نیاز
  • نوع برچسب انرژی
  • امکانات
  • گارانتی خوب

مورد اول: مشخص کردن بودجه

از جمله چالش ها و درگیری های ذهنی بیشتر خریداران این میباشد که زمانی که وارد مغازه می شوند، نمی دانند بودجه حقیقی آنها برای خرید یخچال فریزر چقدر است. البته بدون تردید هیچ کس نیست که بدون برنامه راهی بازار شده باشد، ولی با توجه به تنوع زیاد محصولات و البته تفاوت های چند صد دلاری برای مدل های مشابه، واقعا تصمیم گیری سخت می شود.

پس پیش از ترک منزل آخرین رقمی را که جهت خرید این وسیله در نظر می گیرید، مشخص فرمایید و هرگز از آن بالاتر خرید نکنید، چون زمان خرید با این جمله فروشندگان بسیار مواجه می شوید که اختلاف قیمت محصول با گزینه مورد نظر شما رقم پایینی بوده و در واقع شما باید به رقم پایین توجه داشته باشید و نباید به گفته فروشنده توجه کنید. زیرا عمده فروشندگان چندان به فکر بودجه مشتری نبوده و تنها قصد فروش اجناس خود را دارند. بنابراین سعی کنید پیش از رفتن به فروشگاه بودجه خود را مشخص کنید تا سردرگمی نداشته باشید.

حتما بخوانید: بررسی مراحل تست موتور یخچال

مورد دوم: مناسب نیاز

هر شخصی باید متناسب با نیاز خود یک یخچال خریداری نماید. این یعنی در صورتی که ما نیازی به یک یخچال بزرگ نداریم نباید به خرید آن بپردازیم.

به همین جهت  باید دقت داشته باشید که آیا یخچال موردنظر گزینه مناسبی بوده یا خیر. ممکن است با توجه به فضا و طراحی آشپزخانه مجبور به انتخاب ابعاد خاصی از یخچال باشید، اما اگر می توانید آزادانه تصمیم بگیرید و صرفا به دنبال علاقه شخصی خودتان هستید به این نکته توجه کنید که هرچه ظرفیت یخچال بالاتر می رود افزون بر بیشتر شدن قیمت شما باید پول بیشتری برای نگهداری و هزینه برق مصرفی آن بپردازید. درمقابل اگر یخچال کوچک تری نیز بخرید به نوع دیگری متضرر می شوید.

در نتیجه اقتصادی ترین کار با توجه به عادات خوراکی و خرید مواد غذایی شما این میباشد که متناسب با تعداد و نیاز خانواده یخچال مورد نظرتان را انتخاب کنید. به طور کلی بر اساس محاسبات، برای یک خانواده دو نفره یخچال فریزر 160 تا 200 لیتری است که براساس همین آمار برای هر نفر اضافه 20 لیتر به ظرفیت اصلی افزوده می شود، مناسب است. به عنوان نمونه برای یک خانواده سه نفره با معیارهای زندگی شهری و البته رفت و آمدها و مهمانی های معقول، یخچال فریزر 220 کاملا مناسب میباشد.

خرید یک یخچال بزرگ و فراتر از نیاز تنها پرداخت هزینه ای اضافی میباشد که چندان جالب نیست.

نوع برچسب انرژی

این روزها بعضی ها زمان خرید یک یخچال و برخی در این زمینه به برچسب انرژی آن توجه نمی کنند. در حالی که موضوع مهمی بوده و باید آن را جدی گرفت. زیرا در صورت بالا بودن مصر انرژی، هزینه برق بیشتری باید پرداخت نمود.

از وقتی که صحبت هدفمندی یارانه ها و بالا رفتن قیمت حامل های انرژی به میان آمد، پای برچسب انرژی هم به زندگی الکترونیک ما باز شد؛ برچسبی که با نگاه کردن به حروف و نمودارهای مشخص شده روی آن درمی یابیم وسیله ای که قصد خرید آن را داریم چقدر انرژی مصرف می کند و هر ماه برای انرژی مصرف شده آنها چه میزان پول باید بپردازید. این برچسب اکنون از یک موضوع فانتزی به یک فاکتور مورد توجه در خرید تبدیل گردیده است.

به همین جهت ، یخچال هایی که فریزر آنها در قسمت پایینی شان قرار دارد بهترین بازده انرژی را دارند. دومین جایگاه مربوط به آن دسته از یخچال فریزرهایی است که فریزر آنها در قسمت بالا قرار گرفته است. در آخر هم محبوب ترین ها یعنی یخچال های ساید بای ساید قرار می گیرند. هرچند روی برچسب برخی از ساید بای سایدها نماد++ A دیده می شود، اما بدانید مصرف انرژی آنها بهینه نخواهد بود.

امکانات
مسئله امکانات در یک یخچال بسیار مهم است و دیگر همچون گذشته با یخچال هایی رو به رو نیستیم که تنها به سرد کردن مواد غذایی می پردازند. امروزه شاهد عرضه یخچال هایی هستیم که بسیار بهتر از گذشته بوده و امکاناتی فراتر از انتظار را ارائه می دهند.


امروزه یخچال فریزرها مجهز به امکانات الکترونیک و تقریبا شبیه به رایانه شده اند. دستگاه تصفیه هوای داخل یخچال (ضد باکتری)، فیلترهای مختلف تصفیه آب، مجاری خروجی آب و یخ روی در یخچال، نمایشگرهای مختلف روی در یخچال و صفحه های LED (نمایشگر تلویزیونی روی در یخچال و نمایشگر داخل یخچال) همه از امکانات یخچال های حال حاضر هستند که می توانید با توجه به نیاز خودتان هرکدام از آنها را داشته باشید.

گارانتی خوب

تلاش کنید زمان خرید یخچال به گارانتی آن توجه داشته باشید. بعضی یخچال ها گارانتی مناسبی نداشته و طی مدت زمان کوتاهی که با مشکل رو به رو می شود، هزینه ها بر عهده صاحب یخچال است. اما برخی شرکت های بزرگ گارانتی طولانی مدتی در نظر می گیرند تا مخاطب بتواند همیشه از محصول مورد نظر بهره گیرد. بنابراین باید در هنگام مراجعه به فروشگاه نوع گارانتی را هم از فروشنده پرسید تا در این زمینه نیز با یک مدل برجسته رو به رو باشیم

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج