چای ساز خوب چی بخرم؟

اگر در زمره افراد پرمشغله ای هستید که زمان برایتان خیلی اهمیت دارد، دستگاه چای ساز بهترین گزینه برای تهیه یک فنجان چای بدون معطلی است. ساختار این دستگاه بسیار ساده است و شامل یک کتری و قوری است که کتری به وسیله یک المنت داخلی، گرم شده و قوری نیز بر روی یک صفحه گرم نگهدارنده قرار می‌گیرد. در ادامه با راهنمای خرید چای ساز همراه باشید.

انواع چای سازهای موجود در بازار

برای اینکه بتوانید در گوشه ای از آشپزخانه، نمای چشم نوازی داشته باشید باید سری به انواع مدل ‌های این دستگاه بزنید. اولین مؤلفه، جنس پلاستیکی، شیشه ای یا استیل بدنه است. ولی در این مورد فقط بحث زیبایی نیست؛ چون جنس بدنه کتری در کیفیت آب جوش و در نهایت چای یا دم نوش، تأثیرگذار است. دستگاه ‌هایی با بدنه شیشه ای یا پلاستیکی، به سرعت مواد آهکی و معدنی آب را جذب می‌کنند و به این دلیل چای در دستگاه‌های با بدنه فلزی، لب دوز و لب سوز خواهد بود. البته تعداد دفعات استفاده و کیفیت آب محل زندگی نیز مهم است.

اینها به معنی بی اهمیت بودن قوری نیست. جنس قوری می‌تواند پیرکس، چینی یا استیل باشد. قوری های استیل نمی شکنند و زیبا هم هستند ولی باعث تغییر رنگ و مزه چای می‌شوند. پس اگر از آن آدم سختگیری هستید که رنگ چای برایتان مهم است سراغ قوری چینی یا پیرکس بروید.

چقدر می‌توانید هزینه کنید؟

در خرید لوازم خانگی حتماً باید با جیبتان مشورت کنید. دستگاه چای ساز نیز از این قاعده مستثنی نیست. امروزه شاهد تنوع بسیاری در این محصول هستیم. دستگاه چای ساز خوب، فیلتر آب و فیلتر داخل قوری دارد. بدنه استیل از مقاومت و عمر بالاتری برخوردار است. برخی از مدل‌ ها، در واقع چای دم کن هستند و قوری و کتری روی یک پایه با قابلیت چرخش 360 درجه قرار می‌گیرند. در مدل های دیگر، قوری روی صفحه قرار می‌گیرد و به آرامی گرم شده و چای دم می‌کشد. دستگاه بنا به قیمت چای ساز و برند شرکت تولید کننده، می‌تواند صفحه نمایش کوچک دیجیتالی داشته باشد که امکان مشاهده تنظیمات را آسان می‌کند. در برخی مدل ‌ها، امکان تنظیم دما وجود دارد و پس از رسیدن به دمای جوش، به صورت خودکار در حالت گرم نگهدارنده آب قرار می‌گیرد.

نکات مهم در استفاده از دستگاه چای ساز

-       همواره دقت کنید که طراحی بدنه کتری به گونه ای باشد که حرارت آب، موجب داغ شدن بدنه نشود.

-       دسته کتری یا قوری باید از جنس مقاوم در برابر حرارت و وزن آب باشد.

-       شاخص نشان دهنده آب درون کتری و عملکرد گرم نگه ‌داشتن آب و چای نیز اهمیت دارد.

-       به طور معمول، برق مصرفی این دستگاه ها بین 1800 تا 2200 وات است. پس مراقب باشید هزینه اضافی برق  به شما تحمیل نشود.

-       اگر انتخاب شما چای ساز با بدنه استیل است مقاومت در برابر زنگ زدگی و رسوب، مهم است.

-       چنانچه دستگاه به خوبی عمل نمی‌کند هرگز خودتان برای تعمیر، دست به کار نشوید و آن را به نمایندگی بفرستید.

 

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج