علت کم شدن مکش جاروبرقی

در صورتی که بخواهیم یکی از کارآمدترین لوازم خانگی را معرفی کنیم باید قبل از همه چیز به جاروبرقی اشاره نماییم. این محصول اصلی ترین نقش را در تمیز کردن منازل دارد. از این رو می توان خراب شدن آن را به عنوان یک فاجعه دانست. علاوه بر خرابی های بزرگ، ایرادات جزئی در این محصول نیز می توانند تأثیر بسزایی در عقب افتادن کارهای منزل داشته باشند. 

به عنوان مثال، کم شدن مکش جاروبرقی، یکی از ایراداتی است که منجر به افزایش مدت زمان جاروکشی منزل شده و کیفیت این کار را کاهش می دهد. در این موارد باید هر چه سریع تر نسبت به عیب یابی و تعمیر جاروبرقی اقدام کنید. در این مطلب، قصد داریم علت کم شدن مکش جاروبرقی را با هم بررسی کرده و چگونگی رفع این ایراد را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعاتی جامع در این خصوص به دست آورید. جهت کسب اطلاعات بیشتر تعمیرات لوازم خانگی به سایت هوم خانه سر بزنید. 

پر بودن کیسه جاروبرقی

هر جاروبرقی دارای کیسه ای با ظرفیت محدود است. این کیسه ها دارای دیواره هایی با جنس مقاوم هستند و تمامی ذرات و آشغال ها را در خود جمع می کند. اگر ظرفیت این کیسه، پر شود دیگر جایی برای تلنبار شدن آشغال ها وجود نخواهد داشت. در این شرایط باید کیسه را خالی کرده و یا تعویض نمایید. چنانچه به هر دلیلی کیسه را در وقت مناسب، تخلیه نکنید به موتور و دیگر قطعات دستگاه، فشار وارد شده و منجر به خرابی آنها می شود. به همین سبب با مکش ضعیف جاروبرقی روبرو خواهید شد. بهترین کار برای جلوگیری از بروز چنین ایراداتی این است که قبل از استفاده از جاروبرقی، کیسه آن را چک کنید. در صورتی مشاهده کردید که دو سوم از حجم کیسه، پر شده است آن را خالی کنید. به این ترتیب هیچ گاه شاهد افت مکش دستگاه نخواهید شد.

نمایندگی تعمیرات جاروبرقی فلر برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه ی حمل و نقل شما به نمایندگی فلر را فراهم نمونده است که تعمیرکاران مجرب و کارآزموده در سریع ترین زمان ممکن به محل اعزام می شوند و به دلیل تجربه بالای تعمیرکاران در محل سکونت شما عیب یابی دستگاه انجام می شود.

پر بودن فیلتر جاروبرقی

در قسمت پشتی کیسه جاروبرقی، فیلتری قرار دارد. وظیفه این فیلتر این است که ذرات گرد و غبار و آلودگی هایی که از کیسه خارج می شوند را جذب کرده و از ورود آن به داخل موتور و دیگر قطعات، پیشگیری کند. چنانچه این فیلتر پر شده باشد یا به هر دلیل شکسته باشد، ذرات آلودگی به داخل موتور نفوذ خواهد کرد. این امر نیز موجب بروز خرابی های بیشتر با سطح وسیع تر می شود که مجبور خواهید شد برای تعمیر به نمایندگی تعمیرات جاروبرقی مراجعه کنید. برخی از فیلترها قابلیت شستشو دارند و برخی دیگر را با تکاندن می توان تخلیه کرد.

به علامت روی فیلتر توجه کنید و اگر قابل شستشو بود آن را بشویید و پس از خشک شدن، در جای خود قرار دهید. در صورتی هم که قابل شستشو نباشد باید گرد و خاک آن را رفع کرده و در جای مخصوص، نصب کنید. به این ترتیب می توانید علت کم شدن مکش جاروبرقی را به راحتی برطرف کنید.

انسداد در لوله های جاروبرقی

یکی دیگر از دلایل مکش ضعیف جاروبرقی، وجود انسداد در لوله تلسکوپی یا خرطومی و پارویی آن است. اگر با کاهش مکش دستگاه مواجه شدید کافی است لوله تلسکوپی و خرطومی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که جریان هوا در آنها، وجود دارد. چنانچه چیزی در آنها گیر کرده باشد مانع از جریان هوا شده و مکش دستگاه، کاهش پیدا می کند. این حالت باعث تحمیل فشار مضاعف به موتور دستگاه می شود. اگر نسبت به این ایراد، بی توجه باشید حتماً در مدت زمان کمی، جاروبرقی تان خراب می شود؛ بنابراین مجبور خواهید شد برای تعمیر جاروبرقی، هزینه زیادی را خرج کنید. قبل از هر اقدامی، لوله تلسکوپی، پارویی و خرطومی را چک کنید تا مسدود نشده باشند. سپس نسبت به انجام سایر کنترل ها، اقدام کنید.

خرابی موتور جاروبرقی

خراب شدن موتور نیز می تواند در کاهش مکش دستگاه، تأثیر گذار باشد. در موتور جاروبرقی ها، پروانه ای قرار دارد که با عملکرد خود باعث ایجاد مکش در دستگاه می شود. چنانچه این پروانه خراب شود و یا یکی از پره های آن بشکند، کارایی دستگاه با افت روبرو می شود. در ضمن خراب شدن موتور و یا نیم سوز شدن آن نیز می تواند یکی از ایراداتی باشد که با افت راندمان دستگاه، خود را نشان می دهد. در این شرایط، بهتر است از خدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی استفاده کنید و موتور را به صورت تخصصی تعمیر نمایید. با این کار متوجه خواهید شد که کیفیت مکش دستگاه همانند روز اول خواهد شد.

عدم تنظیم مناسب جاروبرقی

عدم تنظیم مناسب جاروبرقی می تواند علت کم شدن مکش جاروبرقی باشد. شما باید به جنس سطحی که می خواهید آن را جارو بکشید توجه کنید. طبق همین موضوع هم ارتفاع دسته جاروبرقی و درجه مکش دستگاه را تنظیم نمایید. برای تنظیم میزان قدرت مکش دستگاه، باید از دکمه هایی که بر روی جاروبرقی تعبیه شده اند استفاده کنید. با تنظیم درست جاروبرقی، خواهید دید که کیفیت کار دستگاه، افزایش پیدا می کند.

وجود نشتی هوا در جاروبرقی

از عوامل دیگر در کاهش مکش جاروبرقی می توان به وجود نشتی در لوله و اتصالات آن اشاره کرد. خرطومی جاروبرقی دارای جنسی انعطاف پذیر بوده و احتمال دارد شکسته و یا پاره شود. همین امر بر کیفیت مکش جاروبرقی تأثیر می گذارد و موجب کاهش آن می شود؛ بنابراین قبل از این که نسبت به تعمیر جاروبرقی اقدام کنید لوله و اتصالات آن را بررسی کنید. چک کنید که خرطومی و لوله تلسکوپی به صورت محکم به هم وصل شده باشند و در آنها، ترک خوردگی و یا پارگی وجود نداشته باشد. اگر ایرادی در این قطعات وجود داشت باید آنها را تعویض کنید. به این ترتیب شاهد بازگشت کیفیت عملکرد دستگاه خواهید بود.

نکات اصلی نتیجه گیری علت کم شدن مکش جاروبرقی

در این مطلب قصد داشتیم انواع علت کم شدن مکش جاروبرقی را بررسی کرده و روش های رفع آنها را توضیح دهیم. با استفاده از این مطالب می توانید در منزل و بدون صرف هزینه های گزاف، ایراد دستگاه را پیدا کرده و رفع کنید. در صورتی که موتور دستگاه ایراد کرده باشد بهتر است با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی تماس گرفته و از آنها برای تعمیرات دستگاه کمک بگیرید. تکنسین ها این مجموعه به سرعت در محل حاضر شده و کار عیب یابی و تعمیرات را با دقت بالا و به صورت تخصصی انجام می دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی در تهران در تماس باشید.

 

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج