بررسی خرابی های رایج تلویزیون

تلویزیون یکی از پر مصرف ترین و پر کاربرد ترین وسایلی است که استفاده از آن محدود به قشر و یا سن خاصی نمی شود و به نوعی همه اعضای خانواده از آن بهره مند می شوند. به همین خاطر خرابی آن، اسباب ناراحتی همه را فراهم می کند. چرا که هر کدام به نوعی برنامه های مورد علاقه‌شان را از دست می دهند. بررسی خرابی های رایج تلویزیون موضوعی است که در این مقاله به بیان آن می پردازیم.

ایرادات رایج تلویزیون را بشناسید

تنظیم نبودن صفحه تلویزیون به گونه ای که کادر صفحه نرمال نباشد، پرش صفحه، تصویر نداشتن و یا صدا نداشتن تلویزیون، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون، روشن نشدن تلویزیون، کم کیفیتی و یا بی کیفیتی تصویر پخش شده از مانیتور، ثابت ماندن روی یک تصویر، آب‌خوردگی صفحه و غیره، از جمله خرابی های رایج تلویزیون محسوب می شود که منجر به عدم ارائه مناسب صدا و تصویر و یا حتی روشن نشدن دستگاه می شوند. در ادامه به بررسی و تشریح برخی از این موارد می پردازیم.

1)  زمانی که تلویزیون صدا ندارد

یکی از مهم ترین ایرادانی که اکثر افراد با آن مواجه هستند، صدا نداشتن تلویزیون است. به گونه ای که تصویر در حال پخش، بدون صدا می باشد. این مشکل می تواند به دلایلی نظیر عدم اتصال صحیح کابل صوتی و HDMI به پورت های دستگاه، خرابی کابل صوتی و وجود اتصالی در رشته سیم ها باشد. لازم است برای اطمینان از سلامت کابل ها، آن را بر روی دستگاه دیگری نیز آزمایش کنید. در این مرحله از تعمیر تلویزیون، در صورت خرابی کابل لازم است کابل جدیدی تهیه کنید.

2)  زمانی که پنل تلویزیون، آب‌خورده و یا شکسته می شود

پنل تلویزیون یکی از حساس ترین بخش های دستگاه می باشد که در اثر ضربه زدن و یا آب خوردگی، دچار مشکل می شود و در نهایت در چگونگی پخش تصویر، تأثیرگذار است. نمایندگی تعمیرات تلویزیون به مشتریان توصیه می کند از ریختن مایعات روی دستگاه جلوگیری کنند. حتی اگر برای تمیز کردن و یا ضد عفونی کردن آن باشد. لازم است از یک پارچه لطیف و نرم و با رطوبت کم برای تمیز کردن تلویزیون استفاده کنید.

3)  زمانی که تلویزیون به صورت ناگهانی خاموش می شود

بارها برای هر کدام از ما پیش آمده است که در حین پخش برنامه و یا خبر، تلویزیون به صورت ناگهانی خاموش می شود. این مشکل زمانی رخ می دهد که تنظیمات ریموت مشکل داشته باشد و روی حالت خاموشی اتوماتیک فعال شده باشد. یا اینکه کابل HDMI خراب شده و یا تقلبی باشد. هم چنین سوختن IC دستگاه، خرابی مدار استند بای، قرار دادن مموری ویروسی در دستگاه و غیره، از جمله دلایل بروز این خرابی های رایج در تلویزیون محسوب می شوند.

4)  زمانی که پخش تصویر همراه با مشکل است

این موضوع زمانی رخ می دهد که یا تصویر بیش از حد تاریک باشد و یا امکان تشخیص و تفکیک رنگ وجود نداشته باشد. هم چنین تصویر کم نور و یا پر نور و هم چنین پرش تصویر، توقف پیکسل ها و تصاویر بی کیفیت نیز در این گروه قرار می گیرند که هر کدام دلایل خود را دارند. برای رفع این مشکلات و از همه مهم تر، نتیجه بخش بودن آن، لازم است از نمایندگی تعمیرات تلویزیون کمک بگیرید.

نتیجه گیری

هیچ فردی دوست ندارد برنامه مورد علاقه خود را از دست بدهد. در نتیجه، آشنایی با نکاتی در زمینه بررسی خرابی های رایج تلویزیون به شما کمک می کند که در اسرع وقت، ایرادات موجود را شناسایی کنید و نسبت به رفع آنها اقدام کنید. البته داشتن مشاور و راهنمای متخصص و با تجربه در کنار شما، مشکلات را زودتر بر طرف می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ مراجعه نمایید.


Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج