دلیل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

با توجه به تکنولوژی پیشرفته ای که اکنون در ماشین لباسشویی ها استفاده می شود قبل از شروع به کار آن باید حتما درب ماشین لباسشویی بسته باشد.

علل اصلی بسته نشدن درب ماشین لباسشویی

  • خرابی قفل درب ماشین لباسشویی
  • خرابی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی
  • خرابی زبانه قفل لباسشویی
  • خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی
  • ایجاد آسیب فیزیکی در درب لباسشویی
  • قرار دادن حجم زیاد لباس ها در لباسشویی
  • شکستن دستگیره درب ماشین لباسشویی
  • ایراد در دکمه ی باز و بسته کردن ماشین لباسشویی
  • چشمک زدن صفحه نمایش ماشین لباسشویی

خرابی قفل درب ماشین لباسشویی

در صورتی که درب ماشین لباسشویی شما بسته نشود، و ظاهرا مشکلی در دستگیره وجود ندارد، پس به نظر می رسد قفل درب خراب است. در صورتی که قفل درب، قفل را درگیر نکند، درب بسته نخواهد شد و وقتی هم که این اتفاق بیوفتد، شما دیگر قادر به شستن لباس های خود نیستید. در صورتی که قفل خراب شده است یا آن گونه که باید عمل نمی کند،   باید آن را تعویض نمایید. در صورتی که درب قفل نشود، یعنی چفت  درب شکسته و باید آن را تعویض کنید و یا شاید مشکل به خاطر مکانیزم قفل باشد. 

خرابی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

از جمله مهمترین عواملی که در بسته نشدن درب ماشین لباسشویی می توان به آن اشاره نمود، خراب شدن لاستیک دور درب است. در صورتی که لاستیک دور درب به طور مناسب و درست در جای اصلی خود قرار نگرفته باشد، یا بنا به هر علتی بخشی از آن در آمده و کج شده باشد، همچنین بخشی و یا کل لاستیک پاره شده باشد، در نهایت درب به درستی بسته نمی شود. این مورد شاید به جهت طول عمر زیاد ماشین لباسشویی و یا استفاده ی نادرست از ماشین لباسشویی و آسیب رساندن به لاستیک دور درب ماشین لباسشویی روی داده باشد.

خرابی زبانه ی قفل ماشین لباسشویی

از مهمترین عواملی  که شاید درب قفل نشود، به جهت نقص در زبانه ی  قفل است. این یک مشکل مهم در ماشین های لباسشویی است. مونتاژ قفل می تواند به طور مکانیکی یا برقی از غیر فعال گردد. در صورت مشاهده خرابی زبانه ی درب، باز و بسته شدن درب با مشکل مواجه خواهد شد. زبانه ی درب شاید شل شده باشد و یا شکسته باشد. زیرا مونتاژ قفل از پلاستیک ساخته شده اند، اغلب قابل تعمیر نمی باشند و باید تعویض گردند. پس در صورتی که درب به طور درست قفل نشده است و یا بسته نشده است، باید  قفل درب را بررسی نمایید.

خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی

در صورتی که میکروسوئیچ درب خراب باشد، ماشین لباسشویی نمی تواند باز و بسته شدن درب را بفهمد. افزون بر این در صورتی که دستگاه اتومات باشد، در هنگام خرابی میکروسوئیچ شاید درب در زمان چرخه ی شستشو یکباره باز بشود. در حالت کلی، در صورتی که میکروسوئیچ درب خراب بشود، ماشین لباسشویی در باز و بسته شدن درب به مشکل جدی بر می خورد و باید حتما به نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی مراجعه کرد. توجه داشته باشید در صورتی که مشکل جدی در بخش میکروسوئیچ ها برای لباسشویی های ال جی LG داشتید، حتما از راهنمایی های متخصصان نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی در تهرن استفاده نمایید.

ایجاد آسیب فیزیکی در درب ماشین لباسشویی

از مهمترین موارد دیگری که در بسته نشدن درب ماشین لباسشویی اثر گذار می باشند، ایجاد آسیب فیزیکی در بخش درب ماشین لباسشویی است. این مورد به ویژه زمان اسباب کشی و جابه جایی ها خیلیدیده شده است. بر اثر این گونه آسیب ها شاید درب کج شود و یا بشکند و در نهایت صحیح بسته نشود. اغلب در این موارد درب باید به طور کامل عوض شود. ترجیحا این کار باید توسط تکنسین انجام بشود.

قرار دادن حجم زیاد لباس ها در ماشین لباسشویی

در صورتی که شما میزان بسیاری لباس را درون دیگ ماشین لباسشویی قرار دهید، در وهله ی اول درب به درستی بسته نمی شود. علاوه براین اگر شما با  اعمال فشار بخواهید درب را به هر صورتی که ممکن است، فشار بیساری به ماشین وارد میشود و لباس ها نمی توانند به خوبی بچرخند و شسته شوند و در بعضی مواقع ممکن است آب از درون لباسشویی به بیرون بریزد.

شکستن دستگیره ماشین لباسشویی

در صورتی که دستگاه شما در بین مدل هایی که دارای دستگیره است باشد، ممکن است دستگیره درب شکسته باشد. بنا به تشخیص تکنسین،   دستگیره می تواند تعمیر بشود و یا لازم باشد کل دستگیره تعویض گردد.

ایراد در دکمه ی باز و بسته کردن ماشین لباسشویی

در صورتی که ماشین لباسشویی دارای دکمه ای روی پنل است تا درب را باز کند، ممکن است که این دکمه خراب شده باشد. افزون بر این شاید برد الکترونیکی نیز دچار آسیب شده باشد که باید بررسی گردد.

چشمک زدن صفحه نمایش ماشین لباسشویی

بعضی اوقات ممکن است به جهت تعویض نادرست درب ماشین لباسشویی خطایی بر روی صفحه نمایش دیده شود، و همچنین درب دیگر بسته نشود. این رخ داد می تواند به جهت خرابی در سیم کشی یا صفحه کنترل الکترونیکی اتفاق بیافتد. شاید یکی از سیم ها از مدار خارج شده باشد و این ارور روی صفحه کنترل دیده شود. حل این اررور توسط شخص متخصص انجام خواهد شد.

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج