دانستنی های جالبی درباره ماشین لباسشویی

 

 شاید برایتان چالش برانگیز باشد که، دانستنی های جالبی درباره ماشین لباسشویی وجود دارد که ما از اکثر آنها بی خبر هستیم. ماشین لباسشویی در اواخر قرن گذشته از یک وسیله ساده به یک نیاز ضروری تبدیل شده است. که جزو یکی از مهم‌ترین وسایل داخل آشپزخانه است و کمک بسیاری به ما می‌کند. ماشین لباسشویی جز وسیله های هست که همه روزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی شاید روزانه چند بار لباسشویی روشن کنیم. هیچ راهی برای عدم استفاده از آن وجود ندارد، مگر اینکه بخواهید لباس را با دست بشویید وقت خود را هدر دهید.


حتما بخوانید: آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی


سرکه باعث تمیز شدن ماشین لباسشویی می‌شود.

شاید شما فکر کنید که ماشین لباسشویی همیشه به دلیل کار کردن با آب تمیز است و نیازی به شستشوی خودکار ندارد. ولی این چنین نیست. ممکن است مواد شوینده، مواد نرم‌کننده، مواد غذایی، باکتری‌ها و غیره به داخل ماشین لباسشویی چسبیده باشند و تمیز نکردن آن علاوه بر کارایی بد، باعث شست و شوی نادرست لباس‌ها شود. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که مقدار زیادی رسوب در آب وجود دارد، سرکه بهترین محلول برای تمیز کردن است. یک فنجان سرکه سفید را بدون لباس و پودر داخل لباسشویی بریزید و گزینه شستشوی خودکار را انتخاب کنید. خواهید دید ماشین لباسشویی شما چگونه تمیز و خوشبو خواهد شد.

چگونه از سفید کننده در لباسشویی استفاده کنیم

مواد شوینده و با هم پرداخت ماشین لباسشویی نتیجه برعکس می‌دهند. یعنی مواد شوینده اثر سفید کننده را از بین می‌برد. پس برای اینکه استفاده درست از سفید کننده داشته باشید. باید در چرخه آخر شستشو سفید کننده را داخل لباسشویی بریزید.

میکروب زدایی لباس ها توسط لباسشویی

لباس ها را با آب سرد بشویید. مگر آن که جنس آن ها طوری باشد که باید با آب سرد شسته شوند. اگر در خانه فرد بیماری داشتید حتما لباس ها و ملحفه ها را داخل ماشین بیندازید تا میکروب زدایی شوند. شما برای از بین بردن میکروب‌ها باید لباس‌ها و ملافه‌ها را با آب گرم شستشو دهید. گرما میکروب‌ها را از بین می‌برد و خطر بیماری را به حداقل می‌رساند. بهتر است به جای استفاده از سفید کننده‌ها برای از بین بردن میکروب‌ها، از آب گرم مخصوصا در هنگام شستشوی لباس‌های زیر استفاده کنید

کارکرد ماشین لباسشویی

شاید گاهی احساس کنید که لباس‌هایتان آن طور که قبلا تمیز می‌شدند، تمیز شسته نمی‌شوند. این تقصیر ماشین لباسشویی نیست. آن یک وسیله است و برای درست کار کردن نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و اگر شما به آن رسیدگی کنید، قطعا همیشه لباس‌ها را خوب و تمیز شستشو می‌دهد و همچنین عمرش نیز افزایش پیدا می‌کند. هرگز ماشین لباسشویی را بیش از حد ظرفیت آن پر نکنید، البسه باید به راحتی در آب حرکت کنند و آب را به خود جذب نمایند. پر کردن محفظه  چرخش و خالی کردن آب را دچار اختلال می‌کند.

بهترین مدل ماشین لباسشویی

 ظرفیت، یکی از موردهای بسیار مهم در انتخاب و خرید ماشین لباسشویی است. زیرا لباس های زیاد با حجم و گنجایش کم می‌تواند به ماشین لباسشویی آسیب بزند. اگر شما خانواده ای با تعداد جمعیت کمتر از هفت نفر هستید گنجایش ماشین لباسشویی 8 کیلو می‌تواند نیاز شما برای شستن تمیز و عالی لباس ها از انتظاری که از ماشین لباسشویی دارید را برآورده کند. اما اگر قصد شما از خرید ماشین لباسشویی، تعداد بیشتر لباس و یا ملحفه‌های سنگین می‌باشد بهتر است به فکر خرید یک ماشین لباسشویی با حجم و گنجایش ۱۰ کیلو به بالا باشید.

بیشتر: راهنمای شستن پتو در لباسشویی باکنشت

چیزهایی که نباید در ماشین لباسشویی انداخت

بعضی از این اصول را حتما می‌دانید و رعایت می‌کنید مثلا چیزهایی که باید با دست شسته شوند مثل جوراب و مایو که احتمال نخ کش شدن و پاره شدن دارند. اما چیزهای دیگری هم هستند که ممکن است اطلاع نداشته باشید که نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند. مثل بالش فومی، لباس کرکی و …..


Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج