بررسی مشکلات رایج کولرگازی

وقتی که فصل تابستان می‌رسد انتظار می‌رود که کولر گازی بدون نقص کار کند. اما برای هر برند و مدلی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. علت برخی از مشکلات کولر گازی ارتباط مستقیمی با نحوه استفاده ما دارد. به طور مثال اگر ما نکات مهم و ضروری در استفاده از کولر گلزی را رعایت نکنیم دستگاه قطعا دچار ایراد خواهد شد. با بررسی مشکلات رایج کولر گازی متوجه خواهید شد که چه عواملی در خراب شدن کولر گازی نقش دارند و چگونه میتوان از این مشکلات جلوگیری کرد. در ادامه با نمایندگی تعمیر کولر گازی همراه ما باشید.

Installation-repair-and-service-of-Gas-cooler.jpg

مشکلات کولر گازی

در ادامه این مقاله برخی از مهمترین و رایج‌ترین مشکلات کولر گازی ذکر شده که به دلایل مختلفی مانند استفاده نادرست و یا ایراد در قطعات کولر گازی ممکن است رخ دهد. اگر کولر گازی شما دچار خرابی شده در برخی موارد می‌توانید آن را رفع نمایید اما گاهی پیش می‌آید که دستگاه نیاز به سرویس و تعمیر تخصصی دارد، در این شرایط بهترین کار برای جلوگیری از هرگونه هزینه اضافی از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

چرا کولر گازی باد خنک ندارد؟

یکی از مشکلاتی که برای هر برند و مدلی ممکن است رخ دهد، تولید نکردن باد سرد توسط کولر گازی است. اگر کولر گازی شما روشن است اما باد خنک ایجاد نمی‌کند در مرحله اول تنظیمات ترموستات را بررسی نماید. سپس فیلتر هوا را بررسی کنید که دچار مسدودیت نشده باشد. اگر مشکل با تمیز کردن فیلتر و یا تنظیم ترموستات بر طرف شد جای نگرانی نیست و شما می‌توانید از کولر گازی خود استفاده کنید. اما اگر با بررسی فیلتر و تنظیم کردن ترموستات مشکل برطرف نشد حتما از یک تکنسین کمک بگیرید، احتمال آنگه گاز مبرد کور کم شده و یا دچار نشتی شده باشد زیاد است.

اتومات نکردن کولر گازی

در برخی اوقات پیش می‌آید که کولر گازی اتومات نکرده و خاموش نمی‌شود. در این حالت بهترین کار آن است که از یک تکنسین کمک بگیرید این مشکل احتمال دارد که ایراد تخصصی داشته باشد. البته احتمالاتی مانند خراب بودن ترموستات و یا کثیفی فیلتر وجود دارد. اگر ترموستات خراب باشد فرمان به درستی ارسال نمی‌شود در نتیجه کولر گازی اتومات را صحیح انجام نمی‌دهد. از طرفی دیگر اگر فیلتر کثیف باشد هوا به درستی گردش نکرده و باعث اتومات نکردن کولر گازی خواهد شد. مشکلات رایج دیگر در اتومات نکردن کولر گازی به شرح زیر می‌باشند:

-          ایراد در برد کولر گازی

-          ایراد در کنتاکتور کولر گازی

-          مشکل در رله استارت کولر گازی

-          و...

نشت آب از کولر گازی

کی دیگر از رایج ترین مشکلاتی که برای کولر گازی‌های در فصول گرم سال رخ می‌دهد نشت آب از پنل کولر گازی است. برای بررسی و رفع این مشکل ابتدا کولر گازی را خاموش نمایید سپس مسیر لوله را چک کنید که مسدود نشده باشد. اگر مسیر لوله دچار انسداد نبود از یک تکنسین کمک بگیرید تا مشکل را عیب یابی و بر طرف کند.

علت یخ زدن کولر گازی چیست؟

چندین علت وجود دارد که باعث یخ زدن کولر گازی می‌شود اما از بارزترین این مشکلات می‌توان به کثیف بودن فیلتر و یا کمبود گاز مبرد اشاره کرد. البته هر کدام از آنها نشانه‌هایی دارند که با بررسی آنها می‌توان مشکل عیب یابی کرد. بهتر است این کار را به یک تکنسین متخصص بسپارید تا دستگاه شما دچار هزینه‌های گزاف نشود.

چرا موتور فن کولر گازی داغ می‌کند؟

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که در برخی اوقات به علت استفاده و یا نصب غیر اصولی ما رخ می‌دهد داغ کردن موتور فن کولر گازی است. چندین دلیل برای داغ کردن موتور کولر گازی وجود دارد که یکی از آنها نبود جریان و چرخش هوا به صورت استاندارد  می‌باشد. گاهی اوقات داغ کردن موتور نشان دهنده عیب در آن است. به هر حال اگر موتور کولر گازی شما داغ کرده، آن را کم اهمیت جلوه ندهید و حتما از یک تکنسین کمک بگیرید. بی توجهی به این مساله می‌تواند سبب سوختن موتور کولر گازی شما شود.

 همچنین می توانید در صورت استفاده از کولر گازی هیتاچی در صورت بروز مشکل با نمایندگی تعمیر کولر گازی هیتاچی در تماس باشید.

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج