علت یخ زدن داخل یخچال

یخچال فریزر یکی از لوازمی است که به دلیل کاربرد ضروری آن در تمامی خانه ها یافت می شود. یکی از مشکلاتی که در برخی مواقع هنگام استفاده از یخچال با آن رو به رو می شوید، یخ زدن فضای دخلی یخچال است. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که هریک از این دلایل باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. یخ زدن داخلی یخچال فریزر مسئله ای است که انجام دادن چند راهکار ساده معمولا می توانید به راحتی آن را در منزل رفع کنید. در صورتی که قادر به رفع این مشکل نیستید، باید از فردی کمک بگیرید که در این زمینه از تخصص برخوردار باشد. اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده اید، در این مطلب قصد داریم تا با علت یخ زدن داخل یخچال آشنا شویم و روش هایی را نیز برای رفع این مشکل بیان کنیم. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر یخچال کنوود همراه ما باشید.

 


دلایل یخ زدن داخل یخچال چیست؟

فرسودگی واشر علت یخ زدن داخل یخچال

معیوب بودن سیستم یخ زدایی علت یخ زدن داخل یخچال

 

دلایل یخ زدن داخل یخچال چیست؟

 

دلایل مختلفی می تواند موجب بروز یخبندان ویخ زدگی بر روی قسمت های داخلی یخچال گردد که در ادامه هریک از آن ها را توضیح خواهیم داد. برای رفع مشکل دستگاه خود باید این دلایل را بررسی کرده و مشکل دستگاه خود را رفع نمایید:

 

فرسودگی واشر علت یخ زدن داخل یخچال

 

به طور کلی در قسمت درب یخچال فریزر لاستیکی تعبیه شده است که موجب می شود تا بسته شدن درب یخچال به صورت کاملا محکم انجام شود. ممکن است با گذشت زمان واشرهای آن دچار مشکلاتی نظیر ترک خوردگی یا فرسودگی شوند. در صورتی که این واشرها دچار مشکل شوند، درب به صورت کامل بسته نخواهد شد. به دنبال این مسئله هوای بیرون به درون یخچال کشیده می شود و رطوبت موجود در هوا به سرعت بر روی سقف و دیواره های یخچال جمع می شوند و در نهایت منجر به بروز قطرات آب یخ زده خواهند شد. این قطرات با گذر زمان منجر به یه زدن فضای داخلی یخچال می شوند. در یخچال فریزرهای امروزی سیستم ضد یخ زدگی تعبیه شده است اما با این حال خرابی واشر در این یخچال ها نیز باعث یخ زدن داخل یخچال خواهد شد. برای رفع این مشکل و جلوگیری از بروز مجدد آن باید سریعا اقدام به تعویض واشر یا لاستیک های یخچال نمایید.


معیوب بودن سیستم یخ زدایی علت یخ زدن داخل یخچال

 

یکی دیگر از دلایل یخ زدن داخل یخچال مربوط به وجود هرگونه ایراد در سیستم یخ زدایی یخچال است. به طور کلی سیستم یخ زدایی یخچال برای گرم کردن کویل های سرمازا طی یک برنامه زمان بندی خاص از بخاری کوچک استفاده می کند. این افزایش دما موجب می شود که تمامی یخ های موجود در دیواره یخچال آب شود و آب آن نیز درون تابه دستگاه تخلیه گردد. در صورتی که در این سیستم اختلالی وجود داشته باشد، می تواند منجر به تشکیل یخ در یخچال گردد. برای رفع این مشکل می توانید با باز کردن پیچ های درون قابلمه تخلیه تابه را بیرون آورده و سپس به طور کامل آن را تمیز نمایید. قسمت های مربوط به یخچال فریزر را باز نموده و زهکش ها را در این قسمت ها بگذارید. با ریختن محلول آب گرم و سرکه در مسیر تخلیه آب نیز مشکل برطرف می شود.

 در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید از متخصصان مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید.

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج