علت یخ زدن لوله های پشت یخچال

 

یخچال ها از کاربردی ترین لوازم خانگی و دستگاه مورد نیاز تمامی خانه ها هستند.بدون وجود یخچال ها تمامی مواد غذایی فاسد می شوند.درواقع یخچال ها نقش مهمی را در حفظ سلامتی انسان ایفا می کنند.به دلیل استفاده مکرر و تمام وفت از آن ها و وجود قطعات بی شمار در یخچال ها، مشکلاتی که برای آن ها ایجاد می شوند کم نیستند. یکی از مشکلاتی که برای انواع یخچال فریزر ها با هر مدل و برندی رخ می دهد، یخ زدن لوله های پشت یخچال می باشد.این مشکل دلایل مختلفی دارد که در ادامه این مطلب قصد داریم به علت یخ زدن لوله های پشت یخچال بپردازیم. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات یخچال وستینگهاوس همراه ما باشید.

1.    علت یخ زدن لوله مکش کمپرسور چیست؟

2.    چه عواملی موجب یخ زدن لوله های پشت یخچال می شوند؟

 




علت یخ زدن لوله مکش کمپرسور چیست؟

یکی از لوله های مهمی که در پشت یخچال وجود دارد لوله مکش کمپرسور است.درواقع لوله مکش کمپرسور یکی از سه لوله ای است که در روی کمپرسور وجود داشته و وظیفه دارد فشار گاز را تنظیم کند.از علت های یخ زدن لوله های پشت یخچال یا همان لوله مکش کمپرسور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

·       اختلال در تنظیم دمای یخچال می تواند علت یخ زدن این لوله ها باشد.همانطور که می دانید تنظیم دما یخچال بر عهده ترموستات است و در صورتی این قطعه کارکرد خود را از دست دهد، می تواند علت یخ زدن لوله های پشت یخچال باشد.

·       کارکرد بیش از حد کمپرسور دیگر دلیل یخ زدن لوله های پشتی یخچال است.زیرا وقتی کمپرسور بی وقفه کار می کند لوله مکش که بر روی آن متصل است نیز سرد شده و دچار یخ زدگی خواهد شد.

·       زیاد بودن میزان گاز یخچال که وظیفه ایجاد سرما را در محیط یخچال دارد، میتوان از علل یخ زدن لولهمکش کمپرسور باشد.

·       انسداد لوله مکش کمپرسورمی تواند سبب یخ زدن لوله شود.چرا که این مانع در لوله از عبور گاز سرد جلوگیری کرده و باعث فشرده شدن و عبور سخت جریان گاز می شود.این مشکل باعث سرد تر شدن و در نتیجه یخ زدن این لوله می شود.

بیشتر: تعمیر یخچال در منزل ، عیب یابی یخچال بر اساس مشاهدات

چه عواملی موجب یخ زدن لوله های پشت یخچال می شوند؟

بروز مشکل یخ زدن لوله های پشت یخچال می تواند دلایل زیادی داشته باشد که در این قسمت به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:

·        خرابی لاستیک دور درب یخچال فریزر:درصورتی که لاستیک درب یخچال به دلایلی مانند پوسیدگی یا هر مشکل دیگر کارایی خود را از دست بدهد، باعث می شود که هوای گرم محیط وارد یخچال شده و کارکرد کمپرسور یخچال افزایش پیدا کند.در نتیجه افزایش کارکرد یخچال لوله های پشتی که به کمپرسور متصل هستند نیز یخ می زنند.

·        باز و بسته شدن بیش از حد درب یخچال فریزر:باز و بسته شدن بیش از حد یخچال نیز دقیقا مانند خرابی لاستیک دور درب آن سبب ورود هوای گرم به داخل و خروج هوای سرد از داخل یخچال می شود که در نتیجه موجب فشار آمدن به کمپرسور دستگاه می شود.

·         تنظیم نادرست دمای یخچال فریزر: در صورتی که دمای یخچال فریزر خیلی پایین باشد، موتور برای مدت زیادی روشن مانده ودر نتیجه دمای لوله های پشت یخچال بسیار پایین می آید این موضوع باعث برفک زدن لوله ها می شود.

از دیگرعلت های یخ زدن لوله های پشت یخچال می توان به دو مورد زیر اشاره کرد که توضیح هرکدام از آن ها بسیار مفصل است.

·         خرابی سیستم دیفراست

·         کثیف بودن لوله های کندانسور

 

Comments

Popular posts from this blog

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج

بررسی برند SMEG

نکات مهم برای خرید یک یخچال