دلیل گرم نشدن غذا در ماکروفر

یکی از مشکلات متدولی که در بسیاری از ماکروفرها رخ می دهد و بروز آن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، گرم نشدن غذا در ماکروفر می باشد. ماکروفر یکی از دستگاه هایی است که در میان مصرف کنندگان ا کاربردهای زیادی برخوردار است و افراد به صورت روزانه آن را مورد استفاده قرار می دهند. از این رو یکی از مهمترین لوازم برقی آشپزخانه به حساب می آید و خرابی آن می توان بسیار مشکل ساز باشد. از آنجایی که گرم کردن غذا از وظایف اصلی ماکروفر است، گرم نشدن آن می تواند مشکل بسیار مهمی به حساب آید و باید سریعا رفع گردد. در ادامه به بررسی دلیل گرم نشدن غذا در ماکروفر و نحوه رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

 


علل گرم نشدن غذا در ماکروفر

خرابی لامپ مگنترون از علل گرم نشدن غذا در ماکروفر

خرابی برد دلیل گرم نشدن غذا در ماکروفر

خرابی سوئیچ درب از علل گرم نشدن غذا در ماکروفر

 

علل گرم نشدن غذا در ماکروفر

گرم نشدن غذا در ماکروفر مسئله ای است که بروز آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که هریک از این علل باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار بگیرند. در صورتی که مارکوفر شما نیز دچار این مشکل شده است، باید در سریع ترین زمان برای رفع مشکل دستگاه خود اقدام نمایید تا سایر قطعات دستگاه دچار خرابی نشوند. از جمله عوامل تاثیرگذار در بروز این مشکل شامل موارد زیر می باشند:

 


خرابی لامپ مگنترون از علل گرم نشدن غذا در ماکروفر

یکی از مهمترین قطعاتی که در زمینه گرم کردن ماکروفر نقش بسیار مهمی دارد، لامپ مگنترون می باشد. این قطعه موجب تولید و آزادسازی اشعه درون ماکروفر می شود که به هر اندازه دستگاه بیشتر روشن بماند، میزان اشعه بیشتری تولید خواهد شد. عومل مختلفی مانند آسی دیدگی دستگاه و استفاده مداوم از ماکروفر می تواند موجب سوختن این قطعه شود. سوختن و آسیب دیدن لامپ مگنترون می تواند دلیل گرم نشدن غذا در ماکروفر باشد. در این شرایط توصیه می شود ابتدا دستگاه را خاموش نموده و سپس نسبت به تعمیر ماکروفر و تعویض لامپ مگنترون دستگاه خود اقدام نمایید.

 بیشتر بخوانید: آشنایی با نمایندگی تعمیرات مایکروفر سامسونگ

خرابی برد دلیل گرم نشدن غذا در ماکروفر

یکی از اصلی ترین قطعات الکترونیکی در دستگاه ماکروفر، برد می باشد که به عنوان فرمان دهنده دستگاه محسوب می شود. این قطعه دستور شروع به کار و پایان کار دستگاه را از طریق الکتریسیته صادر می کند. در صورتی که برد دچار هرگونه خرابی و ایراد در کارکرد خود شود، فرمان اشتباه به لامپ مگنترون صادر شده و در نتیجه انتشار اشعه درون محیط ماکروفر با مشکل مواجه خواهد شد. از آنجایی که برد قطعه ای بسیار حساس می باشد، برای بررسی و رفع مشکل آن باید از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

خرابی سوئیچ درب از علل گرم نشدن غذا در ماکروفر

یکی دیگر از علل گرم نشدن غذا در ماکروفر مربوط به خرابی در سوئیچ درب دستگاه می باشد که می تواند منجر به روشن نشدن ماکروفر و در نتیجه گرم نشدن آن شود. به طور کلی سیستم داخلی ماکروفر به گونه ای ساخته شده است که در صورت عدم بسته شدن درب به طور کامل، ماکروفر شروع به گرم شدن نخواهد کرد. از این رو در این شرایط باید میکروسوئیچ درب دستگاه خود را بررسی نمایید و در صورت خرابی اقدام به تعمیر ماکروفر کنید.

Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج