چرا تلویزیون سیگنال ندارد

با توجه به گذر زمان و پیشرف تکنولوژی،استنفاده از تلوزیون در تمامی منازل و ادارات رایج شده.امروزه تلویزیون های دیجیتال در اندازه و سایزهای مختلفی در بازار وجود دارند،که هر کدام از آنها با توجه به مدل،برند و اندازه کابرد هایی نیز دارند.در مواقعی ممکن است این تلویزیوها دچار مشکل شوند؛ یکی از مشکلاتی که گاها برای ما پیش می آید نبودسیگنالاست.در این مقاله قرار است در مورد "چرا تلویزیون سیگنال ندارد"صحبت کنیم. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی همراه ما باشید.

توجه داشته باشید قبل از انجام راه حل های زیر آنتن خود را درفضایباز قرار دهید.

راه حل برای نداشتن سیگنال یا(No signal)

یکی ازمشکلات نبود سیگنال،نبودن آنتن در فضای باز است.دقت کنید آنتن را در فضای باز و ارتفاعی بالا قرار دهید،هر قدرآنتن در ارتفاع بالاتری قرار داشته باشد همان اندازه دریافت سیگنال و کیفیت نیز بهتر میشود.آنتن های خانگی(رومیزی)،در ساختمان ها ویا طبقاتی که در ارتفاع پاینی قرار دارند؛ باعث ضغیف شدن سیگنال میشوند،با بوجود آمدن آپارتمان،ساختمان های زیاد ودیوار های سیمانی درصد نداشتن آنتن نیز بالاتر میرود.

انتخاب آنتن مناسب

انتخاب یک آنتن مناسب برای تلویزیون میتواند تا حدود زیادی مشکل نبود سیگنال را رفع کند.شما میتوانید با انتخاب آنتن های چند جهته دریافت سیگنال را بالا ببرید چرا که این نوع ازآنتن امکان دریافت سیگنال از چندین جهت را دارد.این آنتن ها با توجه به کارایی های زیاد وکیفیت خوب ازقیمت های بالایی نیز برخوردارند.

آنتن هوایی متحرک

ازاین آنتن ها در مکان هایی استفاده میشود که انتقال دهنده های سیگنال دور هستند. در طبقات پایین، زیر زمین ها و همکف هایی که در اطراف آن برج ها و ساختمان های بلندی قرار دارند؛باید از این نوع آنتن ها استفاده شود.این آنتن ها با چرخش به جهت های مختلف سیگنال های بیشتری دریافت میکنند.

آنتن هوایی ثابت

آنتن های هوایی ثابت مناسب مکان هایی اند که دارای سیگنال قوی باشند،برای نصب این مدل از آنتن ها باید ابتدا طریقه نصب آن را برسی کرده و سپس برای نصب آن اقدام کنید.

تقویت کننده های آنتن(آمپی فایر،بوسترها)

استفاده ازآمپی فایر ها وبوسترها باعث میشود که سیگنال را بهتر و با کیفیت بالا تری دریافت کند.البته این نوع آنتن ها همیشه هم جوابگو نیستند و در مواقعی موجب تقویت نویز و پارازیت های ایستگاهی نزدیک هم میشوند.

بیشتر: معرفی خدمات تعمیرات تلویزیون ال جی و پاناسونیک

استفاده از آنتن در کنار پنجره یا پشت بوم

اگر آنتن شما در ارتفایی پایین قرار داشته باشد،حتمال قطعی بیشتراست.پس با توجه به این موارد باید آنتن را نزدیک فضای باز یا مکانی با ارتفاع زیاد قرار دهید.آنتن گیری در کنارپنجره ویا پشت بوم سرعت بیشتر و کیفیت بالا تری دارد پس بنابراین سعی کنید تا آنتن خود را همیشه در بالاترین نقطه ساختمان یا پشت بوم خود قرار دهید زیرا آنتن دهی در بالا نسبت به پشت پنجره وارتفاع های پایین تر بیشتر و بهتر است که سبب باکیفیت شدن تلویزیون و داشتن کانال های بیشتر می‌شود.

استفاده آنتن رو میزی

استفاده از این نوع آنتن(رومیزی)در منازل یا اداراتی که در ارتفاع بالا قرار دارند، قابل استفاده است و سرعت آنتن دهی را بیشتر و با کیفت بالاتری نشان میدهد.اما این نوع آنتن برای زیر زمین،همکف و ساختمان هایی با ارتفاع  پایین نه تنها قابل استفاده نیستند بلکه آنتن دهی خوبی ندارند.

کلام آخر

ما در این مقاله قصد داشتیم تا شمارا با چرایی سیگنال نداشتن تلویزیون آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی و با خیالی آسوده به تماشی تلویزیون و لذت بردن از آن ادامه بدهد زیرا در غیر این صورت در هنگام قطعی نمیدانید که چه کاری باید انجام دهید اما درصورتی که این مقاله را مطالعه کرده باشید با راه های جلوگیری و درت کردن آن اشنا شده اید و به راحتی مشکل خود را حل کنید.

 

 


Comments

Popular posts from this blog

درب پشت جاروبرقی

راهکارهای راحت برای رفع خنک نشدن یخچال مای تگ

آشنایی با نمایندگی تعمیرات ارج